[Czuwaj] ja skautem?

Pią, 3 Lut 2006, 14:32:57 CET

----- Original Message -----
From: "Ania Miszczak" <ania.poziomka w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, 03 February 2006 14:18
Subject: Re: [Czuwaj] ja skautem?

A dlatego. Choćby dletego, ze amerykański scout to po naszemu skaut (jest
takie słowo) i troche różni się od "harcerza"

Botanicznie:
Scout - to rodzaj
harcerz, to polska nazwa gatunku Scout polish (niegramatycznie, ale takie sa
reguły botanicznego nazewnictwa)
amerykański skaut, czyli Scout american, nie może być tłumaczony jak
"harcerz", bo to inny gatunek!

Rosjanie to rozumieli. W podstawówce kobita uczyła nas, że są "pioniery" i
są "harcery" i nie przekładała polskiego harcerza na "pioniera".

> Pytam, bo często w  tej dyskusji dla wielu osób jednak scout = harcerz.
> :)
> No dobra, wiem, że się czepiam słów. Ale od sailora i żeglarza sie
> zaczęło. :)
> A co do niepodłegłości i BiPi - Imperium Brytyjskie w jego czasach było
> rządzone przez Anglików. On był oficerem angielskim. Chyba trochę inaczej
> widział kwestię niepodległości niż dajmy na to mieszkaniec Indii...

I tworzył scouting dla brytyjskich chłopaków...

I tutaj rozwija się nurt: czy "niepodległość" PAŃSTWOWA (jak BiPi), czy
NARODOWA, jak Seldaczek?

Jako w 1/8 Czech, do nurtu narodowego się nie przyznaję. Jeszcze zostanę
wykluczony z organizacji za brak czystości rasowej...

DJD