[Czuwaj] O sposobie prowadzenia dyskusji

Aleksander Senk senk w post.pl
Pią, 3 Lut 2006, 15:28:18 CET

Rafal.Suchocki w pse.pl napisał(a):

> To co? Kolejny ping-pong? ;-)

Nie chce zadnego ping-ponga (na liscie :) ).
Chce zrozumienia, a Twoj post odebralem jako kolejny zarzut, ze kogos z
listy chce usunac albo cos takiego.

Ja postu Macka zupelnie nie odebralem tak jak Ty.
Zgadzam sie, ze warto uzywac slow zrozumialych dla jak najwiekszej
liczby osob. Zgadzam sie tez, ze ktos, kto nie mial logiki (na studiach)
mogl tego nie zrozumiec.
Nie ujmuje to jednak wartosci merytorycznej wypowiedzi Macka, a co
najwyzej zaweza krag odbiorcow.
Czasem jednak trzeba uzyc pojec bardziej precyzyjnych - przeciez wlasnie
dlatego one powstaly, bo nie wszystko da sie opisac korzystajac z
porownan i analogii (a dobrze wiemy, jak uzywanie analogii sie na tej
liscie konczy :D ).

Jezeli kogos watek rozrozeniania harcerza od skauta nie interesuje - to
przeleci dalej, a scisla wypowiedz powinna ograniczyc liczbe maili z
dywagacjami na dany temat.

Jezeli zas interesuje - to niech albo poprosi o glebsze wyjasnienia (co
- jak pisalem - nie zawsze jest mozliwe) albo niech sprobuje zrozumiec
korzystajac z wlasnego "przemyslu". W czasach googla to nie jest bardzo
trudne. :)

Mysle, ze przy takim podejsciu lista naprawde moze rozwijac wiedze.
Ja np. dzieki liscie wiem juz, co znaczy piekne slowo abszytowac. ;)

pozdrawiam
olek