Fw: [Czuwaj] ja skautem?

Ania Miszczak ania.poziomka w wp.pl
Nie, 5 Lut 2006, 23:27:12 CET

----- Original Message -----
From: "Seascout" <seascout w go2.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Sunday, February 05, 2006 10:33 PM
Subject: RE: [Czuwaj] ja skautem?

Nie no.. wydaje mi się, że jako generał nie zajmował się czymś takim jak
niepodległość. Na pewno nie. To jest obce pojęcie narodowi brytyjskiemu. Oni
jej w ogóle nie cenią.

:)

Zresztą inne nacje też mają gdzieś niepodległość. Tylko my - Polacy - się o
nią staramy i ją doceniamy. Bo przecież nasze imię 40 i 4.
:)
Bo cóż... Skaut = harcerz <minus> niepodległość. Skautem jest harcerz, który
zrezygnuje z niepodległości :)

Seascout

Ee tam, przesadzasz...Morskiharcerzu. ;)

Ale przyznasz, że inaczej na niepodległość patrzą narody jej pozbawione, a
inaczej ci, którzy mają ją na co dzień. Już gdzieś na liście pojawiło się
stwierdzenie, że my dziś o niepodległośc nie musimy walczyć - więc inaczej
wygląda nasza praca wychowawcza w kwestii patriotyzmu.
Mieszkańcy Wysp Brytyjskich od XI w. do czasów ataku Hitlera- nie za bardzo
musieli się martwić atakami na swoją niepodległość, nieprawdaż?
Ponieważ nie mam pod ręką żadnego wydawnictwa książkowego o BiPi, a na
harcerskich stronach internetowych też niczego ciekawego nie znalazłam na
ten temat- zaciekawił mnie ten problem po prostu. A ty tu tak od razu  z
grubej rury... :)

A co do stwierdzenia: Skaut = harcerz <minus> niepodległość

Z niego wynika, że do 1989 r. byliśmy skautami! :)
Tylko ktoś to przed nami ukrywał! A my tak do tego skautingu chcieliśmy
wracać... ;)
Dobrze, że wtedy przez te dziesiąt lat składek nie płaciliśmy, bo być może
do dziś spłacalibyśmy dopiero karne odsetki od zadłużenia... ;)

Anka Miszczak
Hufiec Szczecin-Szczecin