ODP: [Czuwaj] Skautem, ale przede wszystkim harcerzem (było: ja skautem?)

Patrycja Szymanska Patrycja.Szymanska w synovate.com
Pon, 6 Lut 2006, 03:15:14 CET

Olek i G00rek napisali:

> Myślę, że każde słowo oznaczające skauta w danym języku niesie swoisty
> przekaz. Ale udowadnianie na siłę, że jesteśmy zupełnie inni od
> teoretycznego  SKAUTINGU jest absurdem i
[ciach]

>G00rek!
>Moze i jest absurdem.
>Ale skad to sie wzielo? Czy nie z udowadniania, ze musimy dostosowac sie
>do "nowoczesnych rozwiazan skautowych", "musimy byc tacy i owacy, bo
>skauting jest taki i owaki"?
>Kurcze, Michal! Zobacz retorykę, jakiej uzywają "liberalowie". Wtedy
>moze zrozumiesz, skad takie sformulowania u nas.

Ja sie znowu wcinam po czasie. Ale moze to jest tak, ze my sie nie tyle powinnismy dostosowac do nowoczesnych rozwiazan skautowych, co przygotowac harcerzy na wyzwania i mozliwosci jakie stawia przed nami swiat wspolczesny. Wlasnie chodzi o to, ze jestesmy TU i TERAZ, a czasami nasze harcerstwo przypomina TAM I WTEDY.
Naprawde to jest czasem taka roznica jak sie patrzy na nas i na wielobarwny, multikulturowy ruch skautowy, ktory bez zapominania o swoich korzeniach i historii poszedl naprzod...

Pat