Re: [Czuwaj] Skautem, ale przede wszystkim harcerzem (by³o: ja skautem?)

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Pon, 6 Lut 2006, 09:06:35 CET

----- Original Message -----
From: "Patrycja Szymanska" <Patrycja.Szymanska w synovate.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>;
"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, February 06, 2006 3:15 AM
Subject: ODP: [Czuwaj] Skautem, ale przede wszystkim harcerzem (by³o: ja
skautem?)

Olek i G00rek napisali:

> My¶lê, ¿e ka¿de s³owo oznaczaj±ce skauta w danym jêzyku niesie swoisty
> przekaz. Ale udowadnianie na si³ê, ¿e jeste¶my zupe³nie inni od
> teoretycznego  SKAUTINGU jest absurdem i
[ciach]

>G00rek!
>Moze i jest absurdem.
>Ale skad to sie wzielo? Czy nie z udowadniania, ze musimy dostosowac sie
>do "nowoczesnych rozwiazan skautowych", "musimy byc tacy i owacy, bo
>skauting jest taki i owaki"?
>Kurcze, Michal! Zobacz retorykê, jakiej uzywaj± "liberalowie". Wtedy
>moze zrozumiesz, skad takie sformulowania u nas.

Ja sie znowu wcinam po czasie. Ale moze to jest tak, ze my sie nie tyle
powinnismy dostosowac do nowoczesnych rozwiazan skautowych, co przygotowac
harcerzy na wyzwania i mozliwosci jakie stawia przed nami swiat wspolczesny.
Wlasnie chodzi o to, ze jestesmy TU i TERAZ, a czasami nasze harcerstwo
przypomina TAM I WTEDY.
Naprawde to jest czasem taka roznica jak sie patrzy na nas i na wielobarwny,
multikulturowy ruch skautowy, ktory bez zapominania o swoich korzeniach i
historii poszedl naprzod...

Pat
===

Co rozumiesz przez "nowoczesne rozwiazania skautowe"? Co w tych
rozwiazaniach przeszkadza pamiec o przeszlosci? O tych co przed nami? Co
przeszkadza nam byc tak umundurowanymi i tak pracujacymi, jak dotad, skoro
jak piszesz, ruch skautowy jest "wielobarwny, multikulturowy"? Czy moze
jedna z naszych przywar narodowych, o ktorych pisal g00rek - wstyd z tego
jak wygladamy? Moze to o czym pisal Slowacki-"pawiem narodow jestes i
papuga"?

Pozdrawiam
Viking-Szczecin

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej Czuwaj