Re: [Czuwaj] Skautem, ale przede wszystkim harcerzem (by³o: ja skautem?)

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 6 Lut 2006, 10:00:27 CET

Seascout napisa³(a):

"Jest jeden Ruch. Na ca³ym ¶wiecie. Zgodnie z zasadami tego Ruchu, je¶li
wietnamczycy w Polsce chcieliby nale¿eæ do skautingu - to nie powinni
zak³adaæ swojego wietnamskiego harcerstwa - tylko wst±pic do
organizacji, która reprezentuje w tym kraju Ruch. Do ZHP."

Mysle, ze nawet jezeli cytat byl niedokladny, to dobrze oddaje sens tej
wypowiedzi.
Slowa o "jednym ruchu na calym swiecie" sa chyba w miare dokladnie
przekazywane?

O otwarciu sie, bo skauting jest otwarty chyba rowniez bylo dokladnie?

Jezeli zas masz

> Ciekawi mnie kto to powiedzia³, bo ci±gle s³yszê ¿e jacy¶ instruktorzy tak
> mówi±, tylko nie wiem którzy...

Rafale, nie manipuluj. W tym fragmencie S¡ tre¶ci o ktorych mowie, nawet
je¿eli jeden fragment Twojej wypowiedzi nie zostal podany slowo w slowo.

A gdy mnie kiedys juz pytales "jacy instruktorzy", to podawalem
fargmenty: Twoje, Ewy, Cadfaela... Wiec nie mow tez, ze "slyszysz, a nie
wiesz ktorzy...". Jezeli nie wiesz, to moze dlatego, ze nie zapoznajesz
sie z odpowiedziami na Twoje pytania?

> Zaczyna mi to przypominaæ takie straszenie ¯ydem i Niemcem. Niemcy wykupuj±
> Polskê. ¯ydzi steruj± ¿yciem politycznym. Ukryci harc - libera³owie chc±
> podporz±dkowaæ ZHP "skautingowi" i robi± zamach na nasz± tradycjê i
> niepodleg³o¶æ. Gdzie oni s±?

No i prosze. Zaczyna Ci to przypominac straszenie Zydem i Niemcem...
pieknie... Coraz piekniej, Rafale. Ale oczywiscie mam tego nie odbierac,
ze przyrownujesz mnie do tych, ktorzy w 68 robili antyzydowska nagonkê?
Co? Czy moze powinienem?

To, Rafal, jest jeden ruch? Jeden ruch ktorego ZHP jest reprezentantem?
I jak Wietnamczyk przyjedzie do Polski to ma do niego wstepowac?

Czy to moze byla ironia i w ogole tak nie myslisz?
Przyznam, ze odetchnalbym z ulga.. ale tyle razy juz przywolywalem te
slowa, a Ty ani razu sie do nich nie zdystansowales, nie zaprzeczyles
takiej interpretacji...

Nie skomentowales tez moich uwag, ze reprezentantem (czy emanacj±) w
Polsce to jest "Zawisza" wobec FSE, a harcerstwo to ruch, ktory wyrosl z
pierwotnego skautingu i - jezeli wierzyc g00rkowi - rozni sie bardzo
znacznie od innych ruch narodowych, tak jak i te ruchy sie bardzo miedzy
soba roznia. Wiec nie moze byc mowy o byciu reprezentantem jednego
swiatowego ruchu, tylko co najwyzej przykladem jednego z ruchow
czerpiacych z idei skautowej.
Zamiast tego pokpiwales z patriotyzmu, wiec tez nie dales mi szans na
lepsze (jezeli mam bledne) zrozumienie Twojego pogladu.

pozdrawiam
olek