[Czuwaj] Nowa POBUDKA - zapraszamy

Paweł Rozdżestwieński konikhdj w hot.pl
Pon, 6 Lut 2006, 13:25:15 CET

"Tomasz Maracewicz" <tomasz.maracewicz w futuro.waw.pl> napisał(a):
> "Nie mniej coś ciekawego dla siebie pewno też znajdziecie. Prowokacyjnie
> zapraszam do mojego rozdzialiku pt. "Organizacja"."

Przeczytałęm i nie mogę się nadziwić, ale najbardziej podobało mi się to
zdanie:

"Ogólnie rzecz biorąc mam przekonanie, iż ZHR jest bardziej konsekwentny w
opieraniu się o chrześcijańskie źródła idei harcerskiej, w mniejszym
stopniu dopuszcza możliwość swobodnych interpretacji Prawa Harcerskiego i
wreszcie – większy nacisk kładzie na kompetentne realizowanie programu
wychowawczego niż na spełnienie postulatu zapełnienia wolnego czasu dzieci
i młodzieży bezpiecznymi dla nich i pożytecznymi zajęciami."

Zdanie to jest pozbawione wg. jakiegokolwiek sensu. Wg jakich metod Druh
bada "konsekwentność w opieraniu się o chrześćjańskie korzenie" - albo
"dopuszczalność swobodnych interpretacji PH", albo "kompetentność
realizowania programu harcerskiego"?
Jest to kolejny przykład z jakim mam do czynienia, pisania zdań które nic
nie znaczą, bo nie bardzo można do nich zastosować jakichkolwiek
argumentów. Przerobiłem już takieh nowomowy całe tony, najpierw
wszechwiedzący komuniści prawili mi o "tolerancji religijnej", "prawidłowym
wychowaniu socjalistycznym" a teraz wysłuchuję takiej samej nowomowy w
rodzaju Druhowej "kompetentności w wychowaniu". Stosuje Druh równiez typową
dla manipulacji medialnej metodę zatępowania swoich własnych poglądów
cytatami od "Przyjacół z ZHP" - udając niby przyjaciela tej organizacji.

Naprawdę nie potrafi Druh napisać niczego o problemach swojej organizacji?
Może już czas na jakieś pozytywne formy działania, dzięki kórym ZHR można
by zaliczyć do grona  organizacji harcerskich a nie kolejnych bojówek
kolejnej partii - w zależności do któej partii zapisuje się kolejny wódz?
Nie nudzi sie Druhowi to ciągłę mantrowanie o wymyślonych przez ZHR
sztucznych róznicach, które to róznice w sposób niby fundamentalny róznią
ZHP od ZHR?

Jazlowiak