[Czuwaj] refleksji słów kilka - długie raczej

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 6 Lut 2006, 18:55:51 CET

Seascout napisał(a):
> [...]
> nakleić sobie etykietki. Że to niczemu nie służy, bo trzeba patrzeć w
> przyszłość, a nie w przeszłość czy teraźniejszość.
>
> Ja tę dyskusję pojmuję zupełnie inaczej. Bo żeby móc wspólnie popatrzeć w
> przyszłość, wpierw trzeba sobie powiedzieć gdzie jesteśmy. Musimy mieć jakąś
> podstawę wyjściową, musimy wiedzieć - że użyję retoryki Czesia - gdzie
> rozłożyły się obozami tabory wrogów a gdzie przyjaciół, jakie mają cele,
> zamiary i z kim nam po drodze, a z kim nie. Myślę, że taka dyskusja
> porządkująca, określająca nasze poglądy jest właśnie podstawą wyjściową do

Rafale!

Ciesze sie, ze tak piszesz.
Ciesze sie, ze nikt dzisiaj, ani w ciagu ostatnich dni, nie napisal, ze
jest to bicie piany, ktore do niczego nie prowadzi.

> [...]
> ruch w ZHP nie może być nurtem ideowym, bo nurt jest abstrakcyjny. Można
> zbliżyć się do tego nurtu, można być dalej, ale zawsze w okolicach. Problem
> naszej dyskusji (i mój też) chyba polega na tym, że personalnie
> identyfikujemy różne osoby i siebie samych z nurtami. Ja bym chciał opisać
> nurty teoretycznie, z dystansem badacza i dopiero potem odnieść się jak
> daleko mi do każdego nurtu bądź jak blisko. Szczerze powiem, że nie wiem czy
> to możliwe. Zwłaszcza teraz, gdy zostałem już personalnie połączony z jednym
> z nurtów i wychodzi nawet na to, że ten nurt to ja... : (

Jeżeli, Rafale, pijesz do mnie, to chyba nietrafnie bardzo...

Nie wiem ile razy mam pisac, ze nie uwazam Ciebie za nurt liberalny, a
co najwyzej stwierdzilem kiedys, ze dla wielu ludzi z tego nurtu jestes
autorytetem.

Ciesze sie bardzo, ze chcesz opisac je teoretycznie.

Zapraszam Cie zatem do skomentowania i ulepszenia propozycji, ktora
rzucilem - o opisaniu nurtow w kilku podstawowych wymiarach.
Mysle, ze to sposob, ktory jest nieco czytelniejszy niz typy idealne, a
na pewno jest przydatny do tego, aby taki typ opisac.

> 3. Może niedobrze, że uprawiamy tu sobie teoretyczne dysputy o ideowości, a
> tymczasem powołano komisarza zagranicznego bez konkursu, CSI została
> sprowadzona do rangi zespołu w wydziale pracy z kadrą i nikt nie potrafi
> wytłumaczyć dlaczego,
[ciach]

a bo to trzeba byc czujnym
;)