[Czuwaj] Z innej beczki a moze byc wazne

Andrzej Grabowski andrzej w harcerstwo.net
Pon, 6 Lut 2006, 23:44:36 CET

Witam!

W gęstym ogniu wypowiedzi wznoszących się na wyżyny intelektualne, które
przeciętnym czytaczom listy trudno osiągnąć  ;o) chciałbym
prosić o zastanowienie się nad jedną drobną sprawą. Jest to temat który
niepokoi mnie od soboty kiedy to miałem zajęcia z ordynacji wyborczej z
komendantami hufców naszej choragwi ( krakowskiej).Wydaje mi się, że
niedokładnie został zapisany mój wniosek zgłoszony na RN w sprawie
głosowania na NIE. To co teraz czytam niestety może spowodować
prawdopodobnie mnóstwo kłopotów.
Sprawa się rozbija o brak dopisku:
Głosowanie polega na postawieniu na karcie do głosowania znaku "x" w kratce
z lewej strony obok nazwiska kandydata, na którego się głosuje, w liczbie
nie większej niż liczba mandatów. Niepostawienie znaku "x" w kratce przy
nazwisku kandydata uważa się za głos przeciwko. Postawienie znaku "x" przy
większej liczbie nazwisk niż liczba miejsc do obsadzenia w danej władzy lub
postawienie innego znaku uważa się za głos
Brak stwierdzenia, że osoba głosująca PRZECIW - oddaje także głos ważny!
Spróbujcie sobie to przemyśleć. Jak wygląda sprawa głosowania kiedy
głosujemy NIE ale takie głosy i tak są nieważne a wybiera się kandydata
spośród ogólnej liczby głosów ważnych, a jak to będzie wyglądać kiedy kiedy
kandydat dostaje więcej głosów na NIE i one są także ważne?
Może się mylę, ale w obliczu zbliżających się zjazdów hufców może to być
problem.

Pozdrawiam

Andrzej