[Czuwaj] Z innej beczki a moze byc wazne

Wto, 7 Lut 2006, 09:25:05 CET

Andrzej Grabowski napisał(a):

> [...]
> do obsadzenia w danej władzy lub postawienie innego znaku uważa się za
> głos nieważny.........................................
> Brak stwierdzenia, że osoba głosująca PRZECIW - oddaje także głos
> ważny! Spróbujcie sobie to przemyśleć. Jak wygląda sprawa głosowania
> kiedy głosujemy NIE ale takie głosy i tak są nieważne a wybiera się
> kandydata spośród ogólnej liczby głosów ważnych, a jak to będzie
> wyglądać kiedy kiedy kandydat dostaje więcej głosów na NIE i one są
> także ważne?
> Może się mylę, ale w obliczu zbliżających się zjazdów hufców może to

Absolutnie niemożliwa do wyinterpretowania teoria.
W żaden sposób nie można z tego zapisu wywnioskować, iżby niepostawienie
znaku x oznaczałoby głos nieważny. Mało tego, jeśli uważasz, że
problemem jest, że nie zostało zapisane, że nie-postawienie znaku x to
głos ważny, to tak naprawdę spójrz, że w ogóle nie ma definicji legalnej
głosu ważnego. Postawienie znaku x też nie zostało opisane jako "głos
ważny".
Ewidentnie w zdaniu trzecim tego punktu wskazane zostały jedyne możliwe
przypadki "nieważności głosu". I jest to katalog zamknięty. Ponieważ
możliwe są tylko dwa rodzaje głosów ( biorąc pod uwagę ich ważność ):
głos ważny i nieważny, zatem wszystko co nie jest nieważne musi być
uznane za ważne.

Pozdrawiam
Rynio

PS> Pewnie można to argumentować przy pomocy rozbioru logicznego zdania
złożonego i cech definicji, ale boję się wstępować na takie wyżyny.