[Czuwaj] Romantycy nie powinni byc w ZHP????????????

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Wto, 7 Lut 2006, 12:04:16 CET

Rafal Bednarczyk napisał(a):
> teraz piszesz troche inaczej niz w poprzednim liscie.
> A moze wlasnie nalezy doprowadzic do sytuacji, aby ZHP
> przestala byc organizacja dla, jak piszesz "harc-betoniku i
> układow nauczycielskich" i powinna roznic sie tym od ZHR,
> ze ma takie nurty jak Twoj i moj.

Napiszę jeszcze raz, bo ten fragment jest ciekawy.

Otóż zastanawiam się na ile różne nurty mogą istnieć w jednej
organizacji. I to własnie jest odpowiedź na pytanie "po co to wogóle
jątrzymy" jakie pojawia się czasami (niekoniecznie na liście czuwaj).

Dla mnie to sedno dyskusji programowej. A na pewno sedno dyskusji o
wizerunku ZHP. Bo quo vadis?
No właśnie w każdej dość dużej organizacji musza istnieć różne nurty. I
na pewno wiele z nich da się pogodzić.

Ale jeśli przemyślane decyzje, wazne decyzje podejmowane przez
przedstawicieli jednego z nurtów są zupełnie nieakceptowalne przez
innych, to może jednak jest to utopia?

Ja już od dawna piszę, że dla mnie połączenie ZHR i ZHP to jedna wielka
utopia, bo wbrew temu co mówią niektórzy zbytnio się różnimy. I nie
chodzi o kwestię "stołków", czy patrzenia przez ZHR na ZHP. Mówię o, jak
to mówi teoria PR "stanowisku organizacji w ważnych sprawach" - a to
jeden z czynników wpływających na wizerunek organizacji.

***

Co do upraszczania i szufladkowania (w odpowiedzi na post Grzegorza
Skrukwy trochę)
Grzesiu! Ja doskonale zdaje sobie sprawę, że upraszczam! I pewnie trochę
myliłbym pojęcia gdybym odnosił się do historii (paskudnej! ;) bom
ignorant w tej materii.

JA po prostu nazwałem umownie tak ten nurt w harcerstwie, choć jak
pisałem pomysłów na nazwy było kilka.
Ja wiem, że to może wydawać się błędne, ale ja na prawdę spokojnie
jestem w stanie wskazać w większości przypadków zwolenników
harc-romantyzmu, ich widac gołym okiem :)
Mogę nawet podać środowiska z których się wywodzą bo są to określone
hufce wręcz. I po raz kolejny pisze - staram się nie wartościować! Bo
nie można powiedzieć jednoznacznie co jest lepsze, to po prostu dwa
różne podejścia do harcerstwa!