[Czuwaj] wybory

Czw, 9 Lut 2006, 11:08:51 CET

Grzegorz Całek napisał(a):

> Marcinie!
> Ordynacja opisuje - posługując się określeniem szerokim "zjazd hufca" -
> wszystkie zjazdy hufca, czyli zjazdy zwykłe, sprawozdawcze i nadzwyczajne.
> A tylko tam, gdzie jest konieczność (np. w pkt. 16 lub pkt. 17), są
> wyróżnione dodatkowe uregulowania dotyczące poszczególnych zjazdów.
>
> Dla przykładu: jeśli w pkt. 21 czytamy, że "Informacja o terminie i
> miejscu zjazdu, proponowany porządek obrad zjazdu oraz materiały zjazdowe
> i projekty uchwał muszą być przekazane uczestnikom lub wysłane drogą
> [...]
No więc właśnie. Dobra interpretacja, bo praktyczna.
Ale tak naprawdę... Chyba jednak zgubiliśmy ten temat Druhny i Druhowi i
Marcin ma rację.
Po prostu nie zauważyliśmy, że wprowadzone są zjazdy sprawozdawcze i
lege artis mamy taką sytuację.

Z par. 42 Statutu ZHP wynik, że

Rada Naczelna ZHP określa w Ordynacji wyborczej ZHP szczegółowe zasady i
tryb wyboru władz oraz delegatów na zjazdy chorągwi i Zjazd ZHP, a także
uchwala terminarz organizowania zjazdów hufców i chorągwi.

Nie ma mowy o delegacji dla RN dotyczącej uchwalania zasad związanych ze
zjazdami sprawozdawczymi. Jedynie w par. 49 Statutu jest delegacja do
ustalenia terminu. Mało tego.
W punkcie 1 Ordynacji wyraźnie zakreślono jej zakres:

   1.

      Ordynacja wyborcza ZHP określa szczegółowe zasady i tryb wyboru
      władz ZHP oraz delegatów na zjazdy chorągwi i Zjazd ZHP.

I nie ma mowy o zjazdach sparwozdawczych.
 Mamy lukę, mości Druhowie. Mea Culpa przyznać trzeba drodzy delegaci na
Zjazd.
I póki co, trzeba stosować wykładnię przez analogię. Bo jest jedyna
słuszna. Dopóki ktoś się nie zaweźmie :) A wtedy trzeba by oficjalnej
wykładni, albo najlepiej uchwały RN.

Pozdrawiam Rynio