[Czuwaj] Z cyklu do poczytania

Czw, 9 Lut 2006, 12:29:45 CET

----- Original Message -----
From: "Seascout" <seascout w go2.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 09 February 2006 11:34
Subject: RE: [Czuwaj] Z cyklu do poczytania

Nie zdefiniowaliśmy sobie czynności "dotykanie". Bo mi nie chodziło o zabawę
w berka, czy poprawianie chusty harcerzowi (choć w szkole do której chodzą
"moje" dzieci, nauczycielka nie ma prawa poprawiać uczennicom włosów -
rodzice sobie nie życzą, żeby ktoś obcy czesał ich dzieci), czy nawet o taką
zabawę integracyjną "czołgi" na przełamywanie lęku przed dotykiem właśnie.
Ale to dzieje się otwarcie i wiadomo co jest intencją instruktora.

Mi raczej chodziło o dotyk w stylu "zrobi mi druh masaż?" czy sytuacje, gdy
zamknięta z instruktorem w pokoju druhna opowiada o czymś dla niej ważnym, a
on "mimochodem" gładzi ją po policzku i karku.

===

O to mi chodzi, aby było to odpowiednio zdefiniowane. Aby nie wylać dziecka
z kąpielą. Zakaz fizycznego dotykania jest najprostszy - ale i najgłupszy.
Kiedyś już na [czuwaju] były wspomnienia z jakiegos Eurodżemu, gdzie coś
takiego chyba obowiązywało.

DJD