[Czuwaj] 2 pytania

Czw, 9 Lut 2006, 20:54:15 CET

Sławomir Waś napisał(a):
> Drodzy listowicze. Mam 2 pytania o Wasze opinie.
> 1. Czy w związku z osobistym absolutorium udzielamy go tylko aktualnemu na Zjeździe składowi Komendy Hufca, czy także członkom KH, którzy w trakcie kadencji zrezygnowali z funkcji? (czy to rok wcześniej, czy dzień przed Zjazdem)

Ewidentnie tylko i wyłącznie dla tych osób, które są członkami KH na
dzień zjazdu. Instruktor który był członkiem KH rok wcześniej nie jest
"członkiem KH" w rozumieniu par. 49 ust. 2 pkt 3, a więc Zjazd nie ma
legitymacji do udzielania bądź nie absolutorium. Wykładnia rozszerzająca
jest niemożliwa.
Z tego właśnie względu np. absolutorium za 2005 rok ( w całości )
udzielane będzie władzy, która jest np. od grudnia, a niebyła przez 11
miesięcy
Jeśli zjazd chciałby wyrazić swoją dezaprobatę dla określonego
instruktora ) byłego członka KH ) może np. podjąć stanowisko...

> 2. Jak załatwić sprawę odwołań od uchwał Zjazdów Hufców przed Zjazdami Chorągwi skoro nie ma jeszcze Rad Chorągwi?

Myślę..., rozwiązania za bardzo nie widzę, ale chyba trzeba niestety
czekać, bo zapisy par. 47 są precyzyjne jak diabli.
Rynio