Re: [Czuwaj] Reguły postępowania przeciw molestowaniu a HSR

Andrzej Starski astarski w wp.pl
Czw, 9 Lut 2006, 22:59:57 CET

Ja niestety nie załapałem się na materiał w TVN, ale z relacji oglądających
i postów na liście sprawa mnie poruszyła...

1. W problemie pedofilii widzę dwa aspekty: po pierwsze jak chronić dzieci i
młodzież, po drugie jak chronić instruktorów, którzy mogą być fałszywie
posądzeni. Wszelkiego rodzaju kodeksy, zasady postępowania etc. mogą być
przydatne, ale przede wszystkim służą ochronie instruktorów, w mniejszym
stopniu zabezpieczają nasze harcerki i harcerzy. "Książeczka", choć pomocna,
trochę jest chyba środkiem zastępczym - szukajmy  innych form realnie
podnoszących bezpieczeństwo dzieci.

2. To cenne, że Naczelniczka ZHP nie boi się mówić o problemie - to odbieram
"in plus".

3. Jednak sam przekaz (w Onecie: "ZHP: Zakaz dotykania i gier kontaktowych")
nieco niepokoi - krótko mówiąc wydano instruktorom ZHP - via media - zakaz.
Czy rzeczywiście jest to najlepsza droga? Jak zamierzamy teraz wcielić ten
zakaz w życie codzienne? Jak mogli odebrać ten materiał rodzice? Jak
rozmawiać o tych sprawach z rodzicami? Jak budować zaufanie? Powstaje
mnóstwo pytań i jak sądze na część z nich może są już gotowe odpowiedzi, ale
nad całą resztą musimy popracować - potrzeba nam całościowych rozwiązań.

Pozdrawiam,

Andrze Starski