RE: [Czuwaj] Reguły postępowania przeciw molestowaniu a HSR

druzynowy w czarna13.pl druzynowy w czarna13.pl
Czw, 9 Lut 2006, 23:24:58 CET

-----Original Message-----
From: Andrzej Starski
Sent: Thursday, February 09, 2006 11:02 PM

Przesyłam na prośbę Joli Kreczmańskiej

Czy ten dokument został przyjęty przez GK?

Jeśli nie - to chyba ktoś się z tą informacją nieodpowiedzialnie pospieszył

Jeśli tak - to szkoda, że zabrakło szerszej konsultacji, która miała być
standardem wprowadzanych zmian i jak widać ma swój merytoryczny sens.
Teraz mamy niezły problem.. Postawiono kropkę nad "i"

===
Maciek Syska:

Zgoda, problem już mamy i to duży. Niezależnie od tego, czy rzeczywiście
taki zakaz zostanie nam instruktorom wydany.
Jeśli zostanie wydany, to mamy problem, bo według mnie wprowadzenie zasad, w
brzmieniu, jakie podaja media, jest kompletnie nierealne.
Wiec albo będzie w ZHP czystka i korek w sądach harcerskich (za nie
zastosowanie się do zakazu), albo dopracujemy się kolejnego papieru bez
znaczenia.

Jeśli zakazu nie będzie to oczywiście wyjdziemy na całkowicie niepowaznych.

Jakby nie było wydaje mi się, że nasze władze nie doceniają wagi problemu,
postępując w tej sprawie pochopnie i nieodpowiedzialnie. Tak:
Nieodpowiedzialnie.

Swoją drogą, jeśli regulacje mają iść rzeczywiście w takim kierunku i to tak
daleko, to warto by było do problemu podejść poważnie. Takie zmiany to
zmiany w podstawowych zasadach funkcjonowania naszego wychowania, bowiem
dotyczą relacji instruktor-harcerz, drużynowy - podopieczny. Uważam, że
błędem nie do przecenienia jest brak konsultacji wewnątrz związku oraz, jak
sądzę, ze specjalistami...

Pozdrawiam,
Skonsternowany

Maciek Syska

P.S. I ciekawe co ja jutro powiem rodzicom moich harcerzy...