[Czuwaj] TVN (list od Joli Kreczmanskiej)

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Pią, 10 Lut 2006, 08:25:40 CET

Sławomir Waś napisał(a):
> Wiem jak niektórych mierzi słowo polityka. I nie wiem jak powstał materiał w
> TVN - czy sami "na nas wpadli" czy też ZHP zaispirowało temat. Wolałbym to
> drugie bowiem byłby to dowód, że potrafimy kształtować politykę informacyjną
> i wlaściwie zarządzamy informacą w sytuacji kryzysowej.
AFAIK dziennikarze sami zapuścili wczoraj szturm na GK.

I z punktu widzenia mediów i PR ten dokument, jak już pisałem jest
świetnym rozwiązaniem. Ale chyba tylko z tego punktu widzenia...

Nie możemy przenieść dokumentu brytyjskiego na nasz grunt, jak juz
pisałem panują tam zupełnie inne realia, pozatym dwie bardzo wazne sprawy:

1. W większości organizacji skautowych, a na pewno w USA i UK istnieje
wyraźny rozdział między kadrą a uczestnikami (u nas de facto nie do
końca - kim jest 16 latek z pwd? a kim 16 letni drużynowy bez stopnia
instruktorskiego? Wiekowo też w dużej mierze to na siebie nachodzi - to
rodzi wiele problemów. Mamy tez przybocznych nawet poniżej 15 roku życia...)

2. Z tego co wiem w tych krajach granica legalnych kontaktów seksualnych
to 18 lat. U nas - 15. W związku z tym dotknięcie 17 latki przez 18
latka nie jest u nas przestępstwem, ani nawet wykroczeniem.