[Czuwaj] 2 pytania

druzynowy w czarna13.pl druzynowy w czarna13.pl
Pią, 10 Lut 2006, 17:41:27 CET

-----Original Message-----
From: Ryszard Rutkowski
Sent: Thursday, February 09, 2006 8:54 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] 2 pytania

Ewidentnie tylko i wyłącznie dla tych osób, które są członkami KH na
dzień zjazdu. Instruktor który był członkiem KH rok wcześniej nie jest
"członkiem KH" w rozumieniu par. 49 ust. 2 pkt 3, a więc Zjazd nie ma
legitymacji do udzielania bądź nie absolutorium. Wykładnia rozszerzająca
jest niemożliwa.
Z tego właśnie względu np. absolutorium za 2005 rok ( w całości )
udzielane będzie władzy, która jest np. od grudnia, a niebyła przez 11
miesięcy
Jeśli zjazd chciałby wyrazić swoją dezaprobatę dla określonego
instruktora ) byłego członka KH ) może np. podjąć stanowisko...

===
Maciek:

A ja mysle, ze można się spierać, czy sformułowanie "poszczególnych członków
komendy hufca za okres od ostatniego zjazdu zwykłego hufca" rzeczywiście
odnosić się ma tylko i wyłącznie do członków KH na dzień zjazdu hufca. W
przypadku wykładni językowej rzeczywiście bliższa zdaje się teza, że chodzi
tu tylko o członków KH w momencie głosowania... Natomiast nie wiem, czy jest
to dostatecznie klarowne...
I w tym momencie pytanie, czy nie powinniśmy jednak pokusić się o analize
celu wprowadzenia takiej regulacji. A nie wydaje mi się jednocześnie, żeby
celem było wyłączenie z oceny członków KH, którzy nimi byli od ostatniego
zjazdu zwykłego, wiec wydaje się, ze była by to luka... A jeśli luka, to
logiczne jest zastosowanie analogii...
Slowem mam wrazenie, ze nieuregulowanie kwestii oceny członków KH nie
będących już członkami podczas zjazdu zostało przeoczone przez ostatni
zjazd. Zwłaszcza, iż wiele osob podczas dyskusji przedzjazdowych o tej
kwestii wspominało...
Wedlug mnie zjazdy hufcow powinny glosowac absolutorium dla wszystkich
członków komendy, którzy byli w jej skladzie od ostatniego zjazdu zwykłego.

Ale sądzę, iż wykładnią powinien się czym prędzej zająć NSH, zaoszczędzi nam
to kłopotu... :-)

Pozdrawiam,
Maciek

P.S. staram się najprościej jak potrafię... ;-))))