[Czuwaj] po Konwencie

Śro, 15 Lut 2006, 13:55:59 CET

----- Original Message -----
From: "TOGRO.pl" <togro w togro.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 15 February 2006 12:17
Subject: RE: [Czuwaj] po Konwencie

Naprawde myslisz, ze nie można ukarac sadownie za cos takiego?
Bez dodatkowych Instrukcji i Regulaminow?

===

Naprawde myslę, ze mozna. Ale to wymaga wrazliwości pewnej od członków sądu
i instruktorów. I pewnej zgody co do zasad interpretowania zachowań i prawa
harcerskiego.

A tego ciągle w ZHP brakuje. Moze jakieś "PROCEDURY" to ułatwią, uświadomią.
Może jakieś "ZALECENIA" ułatwią uświadomienie, że cosik takiego - to nie
tylko fajna zabawa. A przynajmniej - nie dla każdego. W poradniku wstepnie
to jest, brakuje tylko obszernej listy przykładów. Aby każdy druzynowy sobie
uświadomił, że własnie "taki a taki czyn" jest rozumiany jako "zabawa
ośmieszająca".

Bowiem ide o zakład, ze gdyby spytać "czy stosujesz zabawy ośmieszające
harcerzy" - odpowiedz będzie NIE. Ale gdy spytać o konktretne zabawy
(najlepeije bez okreslania naszego stosunku do  nich, aby nie było zakłoceń
prawdziwości odpowiedzi) - to się okaże, że wielu tych, co NIE stosują zabaw
ośmieszającycyh, de facto je stosuje, lubi i nie wyobraża sobie bez nich
ogniska.

Dominik Jan Domin

DJD