[Czuwaj] normy postępowania, było: po Konwencie

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 15 Lut 2006, 14:16:02 CET

Michał Górecki napisał(a):

> Na czym się wzorować? Gdzie są te normy?
[ciach]

> Sąd też powinien mieć jakieś wytyczne. Wiem że urażę fanatyków Prawa
> Harcerskiego, którzy uważają, że ukryta jest w nim prawda o śmierci
> Kennedy'ego ;) ale uważam, że nie wystarczy zdanie się na sądy bez
> żadnych wytycznych.

I tu nalezy spojrzec wlasnie na historie - to w niej sa nasze ZASADY.
I na podstawie tych zasad trzeba budowac dzisiejsze normy.

ZASADY to wlasnie spojrzenia na moralnosc, na cele i na sposob wychowania.
To w tym przede wszystkim nie mozemy sie zgodzic.
Jestem dziwnie spokojny o to, ze gdybysmy sie zgodzili na te podstawy,
to z ustalaniem szczegolowszych norm jakos by nam latwo poszlo.

Proponuje zatem siegnac nieco glebiej. I wyjac z z muzeum historie,
takze harcerstwa, z ktorej mozna wyczytac co i jak.

A ZASADY te - w odroznieniu od norm - wcale 'postepowi' podlegac nie musza.

pozdrawiam
olek

ps. Jezeli ktos widzi podobienstwo miedzy tymi ZASADAMI a opisywanym
wczesniej podejscie do moralnosci, to na pewno nie przez przypadek. To
moze nie to samo, ale podobienstwa sa.