Re: [Czuwaj] Pif, paf, tratatatatata...nie żyjesz !!!

Jerzy Łukaszewicz jeluk w wodn.lublin.pl
Czw, 23 Lut 2006, 10:37:44 CET

----- Original Message -----
From: "Marcin Bednarski" <parasol w harcerstwo.net>

> http://www.baszta.vhv.pl/galeria/displayimage.php?album=112&pos=21

[...]
> Czy tylko mnie to razi?

Mysle, ze nie tylko. Mnie osobiscie tez razi. I to bardzo. Nie widze
najmniejszego sensu prowadzenia takich zajec na harcerskich manewrach. I w
dodatku eksponowania tego calemu swiatu, za pomoca takiej serii zdjec!
Dawno temu, jak chodzilem do szkoly i mialem na zajeciach z PO strzelanie z
wiatrowki, to pan nauczyciel strofowal mnie zawsze, jesli niechcacy
skierowalem lufe w niewlasciwa strone (podkreslam, ze wiatrowka byla
nienaladowana). Mowil wtedy: - Nigdy nie kieruj karabinu w strone czlowieka,
jesli nie zamierzasz oddac strzalu.
Na zdjeciach widzimy jak druhowie celuja do siebie.
Moze jestem starej daty, ale mnie sie to nie miesci w glowie.

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP

P.S. Moze jestem jakis "zboczony" ale jedynemu chrzesniakowi jakiego mam,
nie kupilem przez cale zycie jako prezentu, zabawki militarnej! Zadnego
pistoletu, zadnego czolgu. Calkowicie swiadomie.
Ale zeby nie bylo, ze jestem jakims rabnietym pacyfista, wyjasniam, ze
odbylem dwa lata sluzby wojskowej. Strzelalem z prawdziwych karabinow i
pistoletow. Uwazam, ze sluzba wojskowa jest zaszczytnym obowiazkiem kazdego
Polaka. Chociaz jestem za zawodowa armia. Uwazam za sluszna obecnosc naszych
wojsk w Iraku, a Stany Zjednoczone za naszego najwiekszego sojusznika
militarnego.
Ale uwazam tez, ze wszystko ma swoje miejsce i czas. Takie zajecia z
harcerzami sa niewlasciwe!

No to chyba mam juz przerabane na Liscie.... :-(