Re: Re[2]: [Czuwaj] Re: Pif, paf, juz nie żyjecie !!! ;-)))

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Czw, 23 Lut 2006, 16:07:12 CET

Niestety, Magister ściągnął akurat bulwersujące zdjęcia i nie miałem
przyjemności ich oglądnąć i zbulwersować się, czego nie omieszkali zrobić na
szczęście i ku swojej zapewne wielkiej radości inni uczestnicy Czuwaja...
Ze swojej strony jednak doskonale pamiętam kiedy wspaniała komenda mojego
hufca pokazała mi zdjęcia z zajęć prowadzonego przeze mnie zimowiska i
próbowała mi wmówić, że dzieci zjeżdzały na linach bez uprzęży. Albo, że
fakt, że ktoś wchodzący po ścieżce tak naprawdę wspina się na płaską ścianę.
Oczywiście jakakolwiek dyskusja była niemożliwa, wszak zdjęcia są
jednoznaczne. I to, że zarówno uczestnicy jak i prowadzący (ba! nawet
ukształtowanie terenu w tym miejscu...) pamiętają inaczej, to nie ma
znaczenia.
Tak się składa, że jeden z naszych instruktorów szczepowych jest wielkim
pasjonatem fotografii i przyzwyczaił nas już do swoich wystaw. Ku mojemu
zdziwieniu, zdjęcia zawsze przedstawiają miejsca które podobno widziałem,
ale nie wyglądały nigdy tak jak na nich.
Co zaś się tyczy celowania w siebie, czy głupiego podpisu pod zdjeciem
machających rękami harcerzy (Allah Zwyciężca), to chyba każdemu zdażyło się
rzucać głupimi komentarzami w gronie znajomych. I być może nie jest to
najstosowniejsze (uważałbym zwłaszcza z podpisami), to jednak nie warto od
razu uważać się za nieomylnego.
Zastanawia mnie też nowa forma aktywności grupowej, która panuje na Czuwaju
od jakiegoś czasu. Polega ona na masowym potępianiu "czegoś". Wiem, że w
tłumie psychika działa inaczej, ale po pierwsze lista dyskusyjna to nie
zatłoczona ulica, po drugie - opanujmy się, zanim znów zaczniemy wszystkich
nazywać fanatykami, pedofilami i zboczeńcami.

pozdrawiam i załączam spóźnione dnio-myślo-braterskie życzenia poczucia
braterstwa, tolerancji i rozumu wszystkim obecnym na liście :-)
Marcin Skocz