Re: Re[4]: [Czuwaj] Pif, paf, tratatatatata...nie żyjesz !!!*SPAM*****

Czw, 23 Lut 2006, 17:21:43 CET

----- Original Message -----
From: <magister w ghostbusters.futuro.info.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 23 February 2006 16:58
Subject: Re[4]: [Czuwaj] Pif, paf, tratatatatata...nie żyjesz !!!*SPAM*****

> gumowa
> zdjęciach te
> nie
>
> nie wiem jak inni - dla mnie rozróżnienie prawdziwej broni i gumowej
> atrapy
> która jest cała czarna i jest litą bryłą nie stanowi problemu.

Na zdjęciu?? Gratuluję. Mój pistolet tez jest cały czarny i na zdjęciu
trudno powiedzieć, czy jest litą bryła czy nie. A strzela.

> Często o
> możesz rozwinąć? bo nie bardzo wiem o co chodzi?

W sensie prawnym. Np. atak z atrapą w ręce, albo samo paradowanie się z nią
w miejscu strzeżonym. A także głupie zabawy "w zakładnika" w miejscu
publicznym, gdy osoba postronna zdecyduje sie interweniować.

> instruktorzy
>
> procedury, regulaminy, skladki, podatki, koszta posrednie,
> konferencje, pr, medialnosc, dyskusje nad wyzszoscia chust z fredzlami
> lub bez - TO NIE JEST HARCERSTWO...

Pozwole sobie zawęzić tę listę do składek, podatków, kosztów pośrednich,
konferencji i dyskusji i chustach z frędzlami.

Medialność i pr sa częścia składową, tym, co sie robi samoistnie (po częsci)
wokół naszej działalności.

Regulaminy i procedury - to jest część harcerstwa, choć często ukryta pod
innymi słowami. Owszem, byłoby prościej, gdyby nie trzeba byłu tylu rzeczy
spisywać. Ale skoro to nie jest oczywiste... to sie pojawiaja najrozmaitsze
komentarze do PiPH, SKiN lub SNiK, zasady dobrej zbiórki, i wszelkie inne
głupoty.

Kiedyś myslałem, ze zasad wyjaśniających podchodzenia do harcerza jak do
człowieka, który mysli i czuje, nie trzeba precyzować. Dzisiaj już wiem, że
albo trzeba sprecyzowac te zasady, albo więcej i bardziej zdecydowanie
wywalać pseudo-kadrę z ZHP. Albo jedno i drugie.

Natomiast do broni - zasady sa konieczne, i winny być przestrzegane nawet z
atrapą (która na to na zdjęciu nie wygląda).

Czy do publikacji zdjęć winny być zasady? Myslałem kiedyś, ze nie. Ale...
wiekszość z tych zdjęc, które miałeś, dla mnie jest OK. Kilka mi się nie
podoba, kilka zdecydowanie nie. Czy są potrzebne spisane zasady?

DJD