[Czuwaj] Pif, paf, tratatatatata...nie żyjesz !!!

Czw, 23 Lut 2006, 17:45:37 CET

Dnia czwartek, 23 lutego 2006 17:20, magister w ghostbusters.futuro.info.pl
napisał:

> ja mysle ze publiczna egzekucja druzynowego bylaby najskuteczniejsza.
> gawiedz pewnie by sie ucieszyla. moge byc pierwszy.

Heh, bez obrażania się, to dziecinne.

Ja rozpocząłem tę awanturę, ale absolutnie  nie miałem na celu potępianie w
czambuł drużyny, albo drużynowego. Myślałem, że nie trzeba tłumaczyć
instruktorom na [czuwaj], że nie jestem głupi. Myliłem się... Wszystkim,
którzy skrytykowali te zdjęcia wkłada się teraz w usta potępianie drużyny,
drużynowego czy niezrozumienie dla wartości metodycznej zajęć z
przysposobienia obronnego.

Michale, choć chyba się nie spotkaliśmy nie wątpię w Twoje szczere intencje i
zrozumienie harcerstwa. Piętnaście takich galerii nie spowodowałoby, że
śmiałbym się wyrażać na temat Twoich umiejętności wychowawczych, bo ich po
prostu nie znam.

Jednak mam chyba prawo wyrazić swoje zdanie na temat publicznie prezentowanych
treści? Czyż nie? Niepodobają mi się te zdjęcia, podobnie jak sam pomysł
takich zajęć. Nie jestem maminsynkiem, ale zniesmacza mnie i zniechęca
udawanie strzelania, akcji zbrojnych, nauka krępowania rąk i dociskania
jeńców kolanem do ziemi. To nie są ćwiczenia potrzebne harcerzom, takie jest
moje zdanie i chętnie podyskutuję z tymi, którzy mają inne.

Wojna i walka zbroja nowoczesna jest zawsze krwawą jatką, w której główną rolę
grają urwane nogi, rozszarpane ciała, wyłamane ręce i spalone głowy.
Chciałbym, aby już nikt nigdy nie musiał brać udziału w takich wydarzeniach,
ale daleko mi od tego, żeby czuć pogardę do tych, którzy obecnie wypełniają
taką służbę, bo oczywiście wiem, że to utopijne marzenie. Sądzę, jednak, że
na naukę walki zbrojnej zawsze się znajdzie czas, także spokojnie można jej
oszczędzić kilkunastoletnim harcerzom.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"