Re: [Czuwaj] Pif, paf,tratatatatata...nie żyjesz !!!

Czw, 23 Lut 2006, 18:02:56 CET

----- Original Message -----
From: "Marcin Bednarski" <parasol w harcerstwo.net>
To: <magister w ghostbusters.futuro.info.pl>; "Lista dyskusyjna harcerek i
harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 23 February 2006 17:45
Subject: Re: [Czuwaj] Pif, paf,tratatatatata...nie żyjesz !!!

Nie jestem maminsynkiem, ale zniesmacza mnie i zniechęca
udawanie strzelania, akcji zbrojnych, nauka krępowania rąk i dociskania
jeńców kolanem do ziemi. To nie są ćwiczenia potrzebne harcerzom, takie jest
moje zdanie i chętnie podyskutuję z tymi, którzy mają inne.

Wojna i walka zbroja nowoczesna jest zawsze krwawą jatką, w której główną
rolę
grają urwane nogi, rozszarpane ciała, wyłamane ręce i spalone głowy.
Chciałbym, aby już nikt nigdy nie musiał brać udziału w takich wydarzeniach,
ale daleko mi od tego, żeby czuć pogardę do tych, którzy obecnie wypełniają
taką służbę, bo oczywiście wiem, że to utopijne marzenie. Sądzę, jednak, że
na naukę walki zbrojnej zawsze się znajdzie czas, także spokojnie można jej
oszczędzić kilkunastoletnim harcerzom.

===

Parasol, piękne słowa. Szkoda, ze takie podejście jest tak mało popularne w
ZHP.

Szacunek

Dominik Jan Domin, phm