[Czuwaj] Pif, paf, tratatatatata...nie żyjesz !!!

Marek Jedynak marek_jedynak w o2.pl
Czw, 23 Lut 2006, 19:58:47 CET

Michał Górecki napisał(a):
> Dobrze wiesz (?) że nie o to mi chodzi.
> Chodzi mi o to, aby wreszcie ustosunkowac się jakoś do tego problemu -
> bo dla mnie problemem to już jest. I ustalić gdzie kończy się
> harcerstwo i co z jego ideałami jest sprzeczne. Ktoś powie czemu
> akurat tu. Bo jakoś nie widzę rzesz harcerzy przebranych za gangi
> staruszek. Ale widzę często rzesze harcerzy przebranych za żołnierzy.
> I wbrew pozorom NIE na imprezach rekonstrukcyjnych, ani balach
> przebierańców.
> g00rek

Popierając g00rka...

Jak wygląda sytuacja w Inspektoracie Drużyn Obronnych GK ZHP i wśród
współpracowników? Mogę powiedzieć, że artykuł T. Nowaka ("Czuwaj"
12/2006) stał się niejako podstawą do naszych działań i standardów jakie
chcemy wprowadzić wśród drużyn obronnych w ZHP. Najlepiej o działaniach
paramilitarnych w naszych drużynach mówi fragment wspomnianego tekstu:

[T.Nowak - Czuwaj 12/2005]:

PRZYSPOSOBIENIE OBRONNE należy oddzielić całkowicie od PRZYSPOSOBIENIA
WOJSKOWEGO, które jest procesem nabywania wiedzy i umiejętności
„NEUTRALIZOWANIA SILY ZYWEJ I SRODKOW TECHNICZNYCH NIEPRZYJACIELA”,
czyli mówiąc bez ogródek mordowania i niszczenia… I TO KLOCI SIE Z CALA
PEWNOSCIA Z NASZYMI IDEALAMI I CHARAKTEREM ORGANIZACJI. Bo jak pogodzić
braterstwo z mordowaniem? Poszanowanie dla obcej kultury z niszczeniem?
Dlatego nie będziemy promować nauki cichego podrzynania gardeł, strzelań
typu „combat”, taktyki działań pododdziałów wojska… NIESTETY niektóre
drużyny w ZHP wpadają w tą pułapkę spychając na margines nasze ideały…
To pole działania powinniśmy jednak pozostawić podoficerom i oficerom
Wojska Polskiego!

Nasze IDEALY NIE KLOCA SIE natomiast z uprawianiem strzelectwa
sportowego, w którym nie wyrabia się agresywnych nawyków, za to
kształtuje się opanowanie, koncentrację i wytrzymałość. Tak samo
kształcenie w specjalnościach i zawodach przydatnych w służbie wojskowej
jest jak najbardziej á propos naszej działalności, tym bardziej, że nasi
wychowankowie mogą z nich uczynić hobby lub zawód na całe życie. I tu
wymieniać można długo – uprawnienia do kierowania pojazdów samochodowych
i specjalnych, uprawnienia nurkowe, żeglarskie, spadochronowe, lotnicze,
łącznościowe…

[/T.Nowak - Czuwaj 12/2005]

Na listopad planujemy warsztaty metodyczne dla drużynowych i
instruktorów pracujących ze specjalnością obronną. Już dziś zapraszam na
to spotkanie do Warszawy. Zaś więcej szczegółów to już bezpośrednio ze
mną na priv, bo odpowiadam za ten projekt.
Będzie metodycznie, ale będzie też coś specjalnościowego ;)

Marek