Re: [Czuwaj] Proźba o pomoc

Jerzy Łukaszewicz jeluk w wodn.lublin.pl
Wto, 28 Lut 2006, 10:56:38 CET

----- Original Message -----
From: "TOGRO.pl" <togro w togro.pl>

> Znam wiele osob, które nie pobieraja oplat za kopiowanie filmow, programow
> i muzyki. Czy fakt nie pobierania oplat jest wytlumaczeniem na lamanie
> praw autorskich?

Ja sie wcale nie tlumaczylem w ten sposob. Ja tylko poinformowalem. Uwazam,
ze lamie prawo. Tak samo jak lamie prawo przechodzac na druga strone ulicy,
gdy pali sie czerwone swiatlo. Jest tylko roznica, czy robie to w godzinach
szczytu, powodujac zaklocenia w ruchu i stwarzajac zagrozenie na jezdni, czy
tez o godzinie 21, gdy w zasiegu wzroku nie ma zadnego pojazdu, a ja spiesze
sie np. na umowione spotkanie i punktualne przybycie jest sprawa honorowa.
Nalezy rozroznic te dwa przypadki, chociaz i w jednym i w drugim lamane jest
prawo.
Zawsze jak stykam sie z dyskusja o prawach autorskich, to przychodza mi na
mysl "Nedznicy" Victora Hugo. Dlaczego? To juz pozostawiam do przemyslenia.

> Wiem, ze ludzie moja rozne problemy, ale może nie zalatwiajcie takich
> spraw na liscie, gdzie czyta to kilkaset osob...

Nic nie zalatwiamy. To jest tylko luzna dyskusja. No moze tylko
niepotrzebnie Rafal wyskoczyl ;-))

From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>

> http://www.polandbymail.com/get_item_v632_czarne-stopy-pl.htm

To nie spelnia moich wymagan. :-) Chyba wiesz dlaczego. To musi byc w miare
dostepne dla harcerzy. Bo nie zapominajmy, ze nie chodzi o rozszerzona
edycje "Wladcy Pierscieni".

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP