[Czuwaj] pytanie o powszechno¶æ

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 5 Sty 2006, 23:12:47 CET

> Grzegorz Skrukwa napisa³(a):

[ciach]

+ g00rek napisa³:
> W biegu na orientacjê nale¿y odnale¼æ lampiony, dotarcie do nich
> odnajdujemy po azymutach.
[...]

> HBT, to bieg sprawdzaj±cy umiejêtno¶ci harcerza.
[ciach]

To wlasnie mialem na mysli :)

> W niektórych "szko³±ch" zaliczanie takiego biegu (poprawcie mnie je¶li
> nie w KIHAMIE) by³o wymagane do zaliczenia danego stopnia.

W KIHAMie tak by³o.
I faktycznie sa srodowiska, ktore cenia sobie "rytualy przejscia" i
takie biegi jako podsumowanie i zakonczenie proby realizuja.

Przyznam za to, ze nie wiem, dlaczego wszelkie rite de passage w
harcerstwie (w ZHP) znikaja lub sa wysmiewane.
Moim zdaniem to element bardzo praktyczny oraz mocno swiadczacy o
naturalnosci dzialan.

pozdrawiam
olek