Re: [Czuwaj] Tresc naglowkowa i pieczątki

Jerzy Łukaszewicz jerzy.lukaszewicz w zhp.lublin.pl
Pią, 6 Sty 2006, 15:05:26 CET

----- Original Message -----
From: "Sławomir Waś" <slawek w wasie.pl>

> Wykonalne to raczej jest. Nawet najprostsza wersja programu
> sprzedaży Subiekt pod nazwą MikroSubiekt daje możliwości bardzo duże w tej
> kwestii. Używam go w Hufcu i zaszczepiłem w ponad połowie Chorągwi. Cała
> nazwa mieści sie bez problemu, podobnie jak b. długie opisy towarów i
> usług, które sprzedaje ZHP.
Byc moze. Ale ja mialem na mysli nie nasze programy, ale innych sprzedawcow
w przypadkach, gdy my jestesmy odbiorca. Zapewniam, ze w zdecydowanej
wiekszosci przypadkow wpisanie tak dlugiego naglowka jak w podanym przeze
mnie przykladzie z Lublina, nastrecza wiele problemow.

> I od strony formalisty jeszcze raz przypominam, że decyzja NiS nakazuje
> stosowanie obu nazw i obu adresów.
Bylbym niezmiernie wdzieczny, gdybys mogl podeslac tresc tej decyzji, badz
wskazac na jakiej stronie sie znajduje.

> W moim przekonaniu stosowane nawet u mnie "Komenda ... a potem nazwa hufca
> (lub co gorsze KOMENDA HUFCA") nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem.
> Wszak
> podmiotem chyba nie jest Komenda Choragwi tylko Chorągiew. Podyskutujmy.
W przypadku hufcow (bo o tym dyskutujemy) to rozumuje tak:
Jak wspomnial Grzegorz Calek obowiazuje nas (teoretycznie) instrukcja
kancelaryjna. Zgodnie z nia naglowek, na pieczatkach powinien wygladac tak:
-------------
Zwiazek Harcerstwa Polskiego (moze byc ZHP)
Hufiec Lublin
ul. Lubartowska 39/10
20-116 Lublin
Choragiew Lubelska
-------------
Nie jest to logiczne. Bo porzadek ten powinien byc "narastajacy" - a wiec:
-------------
[...]
Wg mnie, to jest logiczne i prawidlowe.
Warto jeszcze zwrocic uwage, ze instrukcja kancelaryjna nie narzuca
obowiazku umieszczania nazwy choragwi np. w przypadku pieczatki druzyny.
Wystarczy nazwa macierzystego hufca.
Pomimo, ze w instrukcji jest okreslone zastosowanie takiej formy tylko dla
pieczatek to rozumiem, ze naglowki takie powinny byc stosowane rowniez na
fakturach (wychodzacych i przychodzacych). Na to wskazywalaby logika.

Ostatnie zarzadzenie NiS (niestety nie widzialem tresci) nakazuje stosowanie
innego ukladu w tresci. Domyslam sie, ze niestety nie stwierdza uplywu
waznosci zapisu w wymienianej instrukcji. Tworzy to "chaos prawny", czy jak
to tam nazwal inaczej. Wg tego zarzadzenia musimy wypisywac nazwy dwoch
oddzialow (choragwi i hufca) lacznie z ich adresami. Jakie to ma negatywne
skutki:
1. Bardzo dlugi naglowek, o czym wczesniej pisalem
2. Dezorientacja kontrahenta - pod jaki adres przesylac korespondencje
zwrotna. Przyjdzie do hufca, to ok. Przyjdzie do choragwi - to niby tez
powinno trafic do hufca. Ale o ile sie wydluza droga korespondencji, a co za
tym idzie i czas. Moze to spowodowac wiele problemow.
Pozostawienie tylko nazwy i adresu choragwi spowoduje problemy z samorzadami
lokalnymi, ktore dotuja tylko jednostki dzialajace na ich terenie. Wladze
gminy nie beda dotowaly odzialow wojewodzkich. I powstaje problem.
Dlatego uwazam, ze obecnie powinno stosowac sie nazewnictwo w oparciu o
jeszcze obowiazujaca instrukcje kancelaryjna, ale w wersji drugiej
przedstawionej na poczatku mojego maila. Oczywiscie z dopisanym Nipem
choragwi w ostatniej linijce.

Co do sprawy 'komenda hufca" czy "hufiec". Zdecydowanie uwazam, ze "hufiec".
W instrukcji jest napisane "okreslenie jednostki", a nie "okreslenie wladz
jednostki". Sprawa wiec chyba jest jasna i nie podlega dyskusji. Niestety w
wiekszosci przypadkow nie stosowana.

A jak, wedlug mnie, powinien wygladac naglowek hufca po uzyskaniu osobowosci
prawnej przez choragiew?
---------------------------
Choragiew Lubelska ZHP
Hufiec Lublin
ul. Lubartowska 39
20-116 Lublin (to jest adres hufca)
NIP XXX-XX-XX-XXX
W razie potrzeby moge napisac uzasadnienie :)

To tyle moich wywodow.
I prosze wszystkich "Naczelnych" i "Kwaterowiczow" - zadzialajcie cos w tym
temacie. :-))

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP