[Czuwaj] Ksztalt Rady Naczelnej

Rafal Bednarczyk amfarm w aster.pl
Pią, 6 Sty 2006, 15:29:52 CET

Witam wszystkich,

Rafal Klepacz byl uprzejmy napisac:

> Powiem Ci szczerze, że najlepiej byłoby mieć 7 komisji. Sześć
> obszarów i regulaminowo - statutową. Chociaż słyszałem głosy,
> ze każda komisja "obszarowa" powinna dbać o zgodność prawa w
> swoim obszarze, a globalnie koordynacją i spójnością
> wszystkich przepisów powinna zajmować się GK, a konkretnie
> jakiś jej zespół prawny i GK powinna sygnalizować RN
> zagrożenia projektów jeżeli nie będą spójne z innymi aktami
> prawnymi w ZHP.
>
> Ale pomysł Sławka Wasia - po dwa obszary do komisji, wydaje
> się być w porządku.
ja bardzo cenie doswiadczenie Slawka, zarowno w skutecznosci
stosowania regulaminu poprzedniej Rady Naczelnej :-)) jak
i znajomosci pragmatyki jej pracy.

Uwazam jednakowoz, ze wprowadzenie strategii do realizacji,
strategii wypracowanej droga ogolnozwiazkowej konsultacji,
przy wyraznym "porozumieniu nad podzialami" wokol tworzenia
i ostatecznej wersji strategii w sytuacji emocjonalnych napiec
jakie wyzwolily sie wokol wyborow Rady Naczelnej na zjezdzie
powinny postulowac w kierunku ulozenia prac komisji
wg obszarow strategii i takiego wyznaczenia jej rytmu pracy.
Da to wyrazny sygnal wyslany do wszystkich srodowisk - sposob
pracy Rady Naczelnej ma godzic wszystkie srodowiska
i wyraznie pokazaloby to otwartosc na taka prace przede
wszystkim Druha Przewodniczacego - uwazam ze jest to
rownie wazne jak wypelnienie zapisow strategii

Dodatkowo rzeczywiscie sklanialbym sie do poparcia idei
utrzymania komisji statutowo-regulaminowej, ktora powinna
doprowadzic do powstania autorskich wersji statutu od
zupelnego poczatku - mysle, ze do tego absolutnie dojrzelismy
i kolejne czastkowe majstrowanie przy statucie pograzy nas
zupelnie.

Dodatkowo chcialbym sie wypowiedziec co do pomyslu
laczenia obszarow w komisjach - wydaje mi sie, ze w sytuacji
uzyskiwania osobowosci prawnej choragwi i biezacego przygotowywania
i opiniowania rozwiazan operacyjnych w tej kwestii laczenie
obszaru "zarzadzanie" i "finanse" jest bledem - w naturalny
sposob zmarginalizuje to obszar "zarzadzanie" koncentrujac
uwage takiej dwu-obszarowej komisji w kierunku finansowych
efektow zarzadczych bo to jest bardziej biezace i latwiejsze
do opisania i skontrolowania. Tym samym praca nad obszarem
"zarzadzanie" tak bardzo potrzebne na poziomie koncepcyjnym
i opiniodawczym w stosunku do planow GK ZHP nie bedzie
istniec - chce wierzyc ze nie jest to celowy zabieg.

Mysle, ze podobne relacje i "wiodace" obszary beda w kazdej
wieloobszarowej komisji i dlatego uwazam, ze wiele przez to
stracimy.

Popieram rowniez goraco Ryszarda, ktory tak jak ja poprzednio
napisal o merytorycznym przygotowaniu czlonkow RN do zajecia sie
poszczegolnymi obszarami - oczywiscie zgodnie z Tym co napisal
Rafal Klepacz jest pelna wolnosc i muzyk moze zasiadac
w komisji "ekonomicznej", ale w w sytuacji zmian i przygotowan
do wprowadzenia osobowosci prawenj konwent powinien byc
zainetersowany inna rekomendacja.

Na koniec uwaga: szkoda, ze toczymy sobie w czterech ta
dyskusje o Radzie Naczelnej...:-(

pozdrawiam
R. Bednarczyk
hm Rafal Bednarczyk