[Czuwaj] komisje RN

Grzegorz Całek g.c w onet.pl
Pią, 6 Sty 2006, 16:51:22 CET

Pozwolę sobie przedsgtawić mój pomysł na komisje RN.
Otóż proponuję połączyć myślenie wypowiadającyh się osób i ustalić
następujące komisje:

Związane ze strategią:
1) Programowo-metodyczną
2) Ds. kadry
3) Ds. zarządzania (opcja: ds. zarządzania i wizerunku)
4) Ds. finansów
oraz
5) Statutowo-regulaminową.
a także na lata 2005-2006
6) komisję specjalną ds. osobowości prawnej.

A teraz krótkie uzasadnienie:

Po pierwsze: myślę, że poza komisję można wyłączyć obszar Strategii
"rozwój liczebny", jako że jest on (w największym skrócie) wypadkową
pozyskiwania i jakości kadry, atrakcyjnego programu, dobrego wizerunku
oraz sprawnegio zarządzania "całością".

Po drugie: można (choć mam wątpliwości co do słuszności w 100%) wyłączyć
poza komisję także obszar wizerunku, a to dlatego, że my mamy w Związku
problem dość pierwotny: nie jesteśmy tacy, jak chcielibyśmy się promować.
Ale to rzecz na inny wątek. Jednak widzę także możliwość, którą
zaznaczyłem jako opcję - komisja ds. zarządzania i wizerunku.

Po trzecie: sądzę, że jest potrzebna stała komisja statutowo-regulaminowa
(można nazwać ją prawną), ponieważ na każdy dokument warto spojrzeć okiem
prawników i z punktu widzenia nie tyle merotum (co robią inne komisje),
ale spójności i zgodności z przepisami prawa. Ta komisja to coś na kształt
sejmowej komisji ustawodawczej.

Po czwarte: osobowość prawna to tak duże i niebezpieczne wyzwanie dla
naszej organizacji, że moim zdaniem wymaga oddzielnej komisji. No chyba,
że będzie komisja wspólna władza naczelnych.

To tyle. :)
GC