[Czuwaj] Re: Kary było pytanie o powszechność

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Nie, 8 Sty 2006, 22:22:53 CET

Witaj Aleksandrze,

W Twoim liście datowanym 8 stycznia 2006 (21:57:19) można przeczytać:

> to u nas by sie to nazywalo "ciezki alpejski".

> Barwnosc i liczba kar wymyslonych w harcerstwie daly by chyba materialu
> do oddzielnego slownika :)

> pozdrawiam
> olek

Jakoś tak jest, że wszyscy wiemy, iż najbardziej pedagogicznie jest
motywować harcerzy do działania nagrodami, a nie karami. Ale ta
mnogość kar z czegoś przecież wynika, czyż nie? Ja mimo całej wiedzy
pedagogicznej nie wyrzuciłem nigdy kar za burtę. A wiecie dlaczego
m.in.? Ano dlatego, że po latach harcerzowania jakos nie pamietam nagród,
które, a jakże, otrzymywałem. Ale kary fizyczne wryły się w pamięć wspaniale.
I nawet jeśli kiedyś czułem się z nimi nienajlepiej, to po latach mam
co wspominać. Dlatego nie do końca rozumiem święte oburzenie niektórych
druhów głoszących, że kary fizyczne w harcerstwie, to bezrozumne
kapralstwo... :-)

--
Pozdrowienia,
phm. Piotr Giczela HR