[Czuwaj] Re: Kary było pytanie o powszechność

marcin wojtczak majcin w autograf.pl
Pon, 9 Sty 2006, 19:01:03 CET

Dominik Jan Domin napisał(a):

> ----- Original Message ----- From: "Piotr Giczela" <piotr.giczela w zhr.pl>

Niedawno na studiach próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie czy w ogóle
istnieją mądre kary, i doszliśmy do wniosków, że mądre może być:
1. gdy winny ponosi konsekwencje swojego czynu, np. zapomniał sledzi do
namiotu, to musi je sobie wystrugac z patyków
2. gdy winny musi naprawić szkodę, którą wyrządził
3. gdy winny musi sie skonfrontowac z ofiaru i uświadmić, że swoim
zahconiem wyrzadził komuś krzywdę.
Ty lko, że to nie są kary.
I do tego wymagaja one sporo umiejętności i wyczucia w stosowaniu, a
kara, zwąłszcza fizyczna, jest jak walnie młotkiem po głowie.
A czy kara jest fizyczn czy inna (psychiczna?) nie ma większego
znaczenia, tylko, że kary inne niż fizyczne uchodzą za delikatniejsze i
dlatego są bezpieczniejsze dla karzącego.

Marcin