[Czuwaj] Pedofilia znowu

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Śro, 11 Sty 2006, 18:03:04 CET

----- Original Message -----
From: "phm Wojciech Godoń" <wojciech.godon w chrzanow.zhr.pl>

> Wiem, że pewnie znowu zostanę skrytykowany - ale nadal uważam, iż jesli
> chodzi o harcerstwo - to tylko wierzchołek góry - dobrze ukrytej, a w
> wielu przypadkach po prostu tolerowanej..........

Dlaczego miałby Cię ktoś krytykować?
Raczej zdajemy sobie sprawę, że w samym ZHP jest 6-7 tys. mężczyzn - kadry.
Zatem problem pedofilii może (!) dotyczyć kilkudziesięciu - kilkuset czynnie
działających instruktorów.
Poza tym szacuje się, że wykrywa się nie więcej niż 5-6% przypadków.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że statystycznie koń z jeźdźcem mają
statystycznie po 3 nogi, ale z drugiej strony nie sądzę, żeby procent
pedofilów wśród instruktorów był znacząco niższy, niż wśród księży czy
nauczycieli.

Wygląda to dość pesymistycznie, zważywszy na to, że niewiele można w tej
sprawie zrobić... Oprócz przypominania, że władze harcerskie mają obowiązek
nadzorowania podległych im instruktorów.

Pozdrawiam!

Krzysiek

ps. napisałem tylko o ZHP, ale problem oczywiście dotyczy wszystkich
organizacji. Ich deklarowana ideowość nie ma tu wielkiego znaczenia - na
studiach uczono mnie na przykład, że pedofile są (statystycznie) bardziej
religijni niż reszta społeczeństwa.

Jedyny taki CZAT! >>> http://link.interia.pl/f18ee