[Czuwaj] Gorka czy dolek, czyli o seksie, gimnazjach i awangardzie(niezbyt krotkie)

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Czw, 12 Sty 2006, 11:57:46 CET

czesiek.harcerstwo napisał(a):
> [...]
To nie tyle norma obyczajowa, co kwestia instrukcji.

Tak - moi harcerze w wieku harcerskim mieszkali oddzielnie w namiotach.

Nawet gdy (niestety) działali w zastępach koedukacyjnych (takie
przypadki się zdarzały, kiedyś nie zwracano na to u nas zbyt dużej uwagi).
Natomiast jako wędrownicy nie działali w zastępach i mieszkali wspólnie.
Kadra drużyny koedukacyjnej mieszkała w jednym namiocie.

Mieszkanie w jednym namiocie JEST według mnie zgodne z normą obyczajową.
Uwaga! Własnie znakiem nieizolowania się od otoczenia jest ocenianie
czegoś przez ogólną normę obyczajową - społeczną.

Uprzedzam pewne kwestie, które mogą się pojawić:
Mówię o normach społecznych, nie o normach wśród tylko młodzieży w danym
wieku.