[Czuwaj] Gorka czy dolek, czyli o seksie, gimnazjach i awangardzie(niezbyt krotkie)

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 12 Sty 2006, 12:39:54 CET

Michał Górecki napisał(a):

> PRzebywanie nago na plaży nie jest powszechnie przyjętą normą obyczajową.

W Polsce nie jest, w Polsce.

Cialo przez wieki naszej kultury stanowilo tabu - zrodlo grzesznych
mysli i zepsucia.
Obecnie cialo nie jest w ogole tabu, ale nagosc jest wykorzystywana
narzedziowo, seksualnie.  Jako wabik reklamowy, czy generalnie do
wywolywania podniecenia seksualnego.
Poza tym - coraz czesciej wartosc czlowieka ocenia sie po tym, jak
dobrze wyglada.

Mysle, ze warto odczarowywac cialo i zdejmowac z niego tego typu
skojarzenia.

I dlatego zastanawiam sie, czy np. pokazanie, ze sa ludzie, dla ktorych
nagosc nie jest nieodlaczna od napiecia seksualnego, ktorzy jednakowo
szanuja tych "doskonalych" fizycznie jak i tych z "ułomnosciami" nie
bylo by ciekawe i wartosciowe wychowawczo.

pozdrawiam
olek