[Czuwaj] Gorka czy dolek, czyli o seksie, gimnazjach i awangardzie(niezbyt krotkie)

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 12 Sty 2006, 13:06:37 CET

Maciej Syska napisał(a):

> Zreszta, g00rek :)
> Przypominam Ci, ze wybory wygral PiS. Moze sie okazac, ze wiekszosc
> ludzi nie ma takich pogladow jak Ty.
[ciach]

> Tylko widzisz Olek... Według mnie to dość mało istotne, kto wygrał wybory,
> chyba, że chcemy budować młodzieżówkę jakiejś partii (o tym pisze w pobudce

:)
Macku! To byl zart.
Zart z pogladu, ktory zanalizowala glebiej Ania w liscie pt. Wartosci i
normy i o ktorym Ty piszesz:

> Obawiam się też, że zadaniem harcerstwa niekoniecznie jest wychowanie według
> norm wyznawanych przez większość społeczeństwa. A przynajmniej nie powinno
> to być podstawową determinantą... Bo to będzie właśnie pływanie z prądem.

Z tym, ze g00rek wlasnie widzi w tym wartosc...

> Ambicją harcerstwa powinno być dotarcie i wychowanie jak najliczniejszej
> grupy młodych ludzi...

Niby tak, ale..
Jezeli takie ambicje harcerstwa jako ruchu zapozyczy sobie np. ZHP jako
organizacja, to bedziemy mieli to, co jest teraz:
Zwiekszanie liczebnosci stanie sie wartoscia wazniejsza, niz
pielegnowanie harcerskich ideałów.
I dla osiagniecia celow liczebnosciowych bedzie sie rezygnowalo z
poglebiania ideowosci.

Nie tylko tych, których rodzice głosują na Pis...

Oczywiscie, oczywiscie - w ogole o tym nie pisalem. Komentowalem to
uznawanie za punkt odniesienia pogląd reprezentatywnej większości
społeczeństwa na daną sprawę.

pozdrawiam
olek