[Czuwaj] Pedofilia znowu

marcin wojtczak majcin w autograf.pl
Pią, 13 Sty 2006, 08:24:15 CET

Patrycja Szymanska napisał(a):

>	Ta zasada nie uczy nieufności. Ja bym powiedziała, ze dzieci wychowane 	w taki sposób znaja swoje prawa, wiedza za sa podmiotem a nie 	przedmiotem i wiedza, ze sa rzeczy których nawet dorosłym nie wolno z 	nimi robic.

A ja bym powieidzuał, że dziecko otrzymuje komunikat "każdy dorosły może
cię skrzywdzić, nie ufaj dorosłym, nie pzychodź do dorosłego z problemem.
A co do pedofili, to dzięki tym zasadom pedofil ma dużo większą szansą
pozostac bezkarny, bo dziecko nie zdobedzie się, by opowiedziec o tym
komukolwiek, skoro nie mnoże się zwierzyć w tajemnicy doroslemu do
którego ma zaufanie, tylko musi byc to w przestrzeni publicznej i w
obecności conajmnej 2 osób.

>	Takie zaufanie nie powinno być dane nam. W jaki sposób Ty Olek masz 	pewność, ze w Waszym hufcu nie ma nikogo, kto w ten czy inny sposób 	dopuścił się molestowania zuchow lub harcerzy? W jaki sposób my 	weryfikujemy ludzi, którzy do nas przychodza? W ogole cala ta dyskusja 	świadczy o tym, ze nie jesteśmy do tematu przygotowani. Zaprzeczamy 	faktom a nie wychodzimy naprzeciw temu co się może wydarzyc.

molestowanie seksualne nie jest jedynym problemem, jaki przyaża się
dzieciom, a jesli nie dane jest nam takie zaufanie, byśmy mogli w cztery
oczy porozmawiać z dzieckiem o jego problemach, to pozostawiamy je samo
sobie z wszystkimi jego problemami.
Czyli leczymy chorobę trucizną.

Marcin