[Czuwaj] po co harcerstwo?

Paweł Rozdżestwieński konikhdj w hot.pl
Pią, 13 Sty 2006, 09:26:09 CET

Czytam sobie dyskusję na temat wariantowości harcerstwa i podziałów
dzielących instruktorów na wymienione przez Was trzy grupy. I tak sie
zastanawiam, czy przyczyną upadku harcerstwa i braku jego istnienia, a co
za tym idzie brakiem realnego oddziaływania na populację młodieży, nie jest
fakt skomplikowania tego, co kiedyś było harcerstwem.
We współczesnej Polsce nie ma już harcerstwa - rozumianego jako szeroki
ruch społeczny, otwarty i zachęcający do wstępowania w jego szeregi. 15 lat
niepodległości zostało zmarnowane, a ZHP i ZHR zamienił się w skarlałe
przybudówki partii politycznych, kolejnych reform wewnętrznych i sporów
dotyczących zapisów ideologicznych.
Nikt już na zewnątrz nie rozumie co to jest aktualnie harcerstwo, a i my
robimy wszystko, żeby nawzajem siebie pozrażać, powyrzucać, albo wprowadzać
kolejne urojone utrudnienia w działalności.
Kiedyś się tym przejmowałem, teraz myślę sobie, że każdy czas ma swoje
harcerstwo. Mnie przyszło oglądać upadek tego wszystkiego co było dla mnie
ważne.
I nawet się cieszę, że moje dzieci nie są w harcestwie, bo żadna z
namaszczonych przez Boga i historię organizacji nie dotarła do ich szkoły.
Za mała to bowiem miejscowośc, bo liczy tylko 50 tysięcy mieszkańców.

jazlowiak