[Czuwaj] Reguly postepowania przeciw molestowaniu

Seascout seascout w go2.pl
Pią, 13 Sty 2006, 14:20:29 CET

Mamy cały szereg zachowań, cały szereg konfiguracji, ocierających się z
jednej strony o prawo, z drugiej o wolną wolę osób dorosłych. I o ile
jestem w stanie spokojnie pokazać konfiguracja / zachowania naganne, to
jestem w stanie przytoczyć też wiele takich co do których mam spore
wątpliwości.

Na pewno należy oddzielić "molestowanie" sensu stricto od zachowań
których może nie pochwalamy, ale które nie są wcale molestowaniem, tylko
zachowaniem które piętnujemy.
Bo zbliżając się do granicy dwudziestoparolatków orzekniemy za chwilę,
że para żyjąca na kocią łapę nie może spać razem, ale małżeństwo tak. A
to już będzie na prawdę dyskusja o wartościach a nie molestowaniu...

No i po to są reguły.

Przykład. Kolonia zuchowa prowadzona przez "parę" (nieważne w jakim
związku). Śpią razem w śpiworze, w zamkniętym pokoju. 7 latka w nocy boli
brzuch. Otwiera drzwi do "kardówki" a tam widzi przytuloną parę (śpiącą,
żeby nie było żadnych dodatków). Zawstydza się i wychodzi. Zmaga się z
brzuchem sam, może płacze, a może robi w gacie.

Gdyby była reguła "nie śpimy razem" sprawa byłaby czytsza.

Seascout