[Czuwaj] Kadra

Bartek Szumski szumyk w poczta.onet.pl
Pon, 3 Lip 2006, 13:38:52 CEST

From: "Anna Michalina Nowakowska" <michalina32 w wp.pl>
> Zainspirowana pytaniami Czesia sprzed kilku dni
> dopisałam suplement do rozdziału kadra.
> W miarę nowych badań, suplementów będzie przybywać:)
> Anka

Aniu, rewelacyjny materiał !

I jakże zbieżny z naszymi własnymi obserwacjami, mam jedną niewielką
wątpliwość w najważniejszym fragmencie tej analizy.
Napisałaś: "Inaczej mówiąc - 80% młodej kadry, która straciliśmy, to
DRUŻYNOWI. Wśród całej kadry, która odeszła, 61% to drużynowi i przyboczni."

Wydaje mi się że nie do końca tak jest. Bo w tych wynikach można wyczytać
tylko że ktoś przestał być KADRĄ, wielu drużynowych i przybocznych
przestając nimi być nie odchodzi całkiem z harcerstwa tylko się wałęsa
gdzieś przy drużynach, szczepach, zastępach starszych i wędrowniczych i przy
grupach kwatermistrzowskich w hufcu.Choć i tak odsetek osób odchodzących z
harcerstwa po byciu drużynowym musi być przerażający. Ciekawe czy można
policzyć jaka jest średnia długość bycia drużynowym w ZHP szczególnie po
odrzuceniu tych którzy są drużynowymi dłużej niż 4 lata (a w szczególności
tych co są wiecznymi drużynowymi) - ja obstawiam że średnia grubo poniżej
roku :(

Szumyk