[Czuwaj] Kadra

Anna Michalina Nowakowska michalina32 w wp.pl
Pon, 3 Lip 2006, 14:20:18 CEST

Dnia 3-07-2006 o godz. 13:38 Bartek Szumski napisał(a):
> Aniu, rewelacyjny materiał !
>
> I jakże zbieżny z naszymi własnymi obserwacjami, mam jedną niewielką
> wątpliwość w najważniejszym fragmencie tej analizy.
> Napisałaś: "Inaczej mówiąc - 80% młodej kadry, która straciliśmy, to
> DRUŻYNOWI. Wśród całej kadry, która odeszła, 61% to drużynowi i
> przyboczni."
>
> Wydaje mi się że nie do końca tak jest. Bo w tych wynikach można
> wyczytać
> tylko że ktoś przestał być KADRĄ, wielu drużynowych i przybocznych
> przestając nimi być nie odchodzi całkiem z harcerstwa tylko się wałęsa
> [...]

Bartek,
dziękuję:)

Spośród tych, którzy byli w ubiegłym roku, a nie ma ich w tym, wyłącznie młodych 80% pełniło funkcję drużynowego lub przybocznego.
Jezeli nie odeszli, tylko przestali być kadrą, to nie wiem, co w tym wieku robią. Mogą być członkami drużyn wędrowniczych. Ale te drużyny nie zanotowały takiego wzrostu.

Trudno póki co policzyć średnią na funkcji  i średnią życia kadry w związku, ze względu na to, że dosyć krótko spisujemy kadrę.
O takie analizy można się pokusić za rok lub dwa.
Rzeczywiście biorąc pod uwagę tylko tych "krótkoterminowych druzynowych" możnaby osiągnąć jakieś dane, ale czy to sluszne będzie? przecież są długowieczni druzynowi....
Niby zaburzają średnią. Ale trudno określić, od jakiego stażu należy ich wykluczać. Po 10latach? po 20?

Póki co, średni staż na funkcji drużynowego to około 5.5roku dla wszystkich drużynowych, a w grupie druzynowych, którzy pełnią te funkcje krócej niż 10lat średnia na funkcji to ok 3lat
z tym, że są to dane deklaratywne, ze spisu, a nie opracowanie rzeczywistego przebiegu kariery danej osoby wg spisów.

Pozdrawiam i zachęcam do lektury
Ania

Zobacz największą animowaną komedię roku->"Skok przez Płot"
Nowy film twórców "Shreka" i "Madagaskaru".
Polski dubbing! W kinach od 7 lipca!
http://klik.wp.pl/?adr=www.skokprzezplot.pl&sid=806