[Czuwaj] Protektorat

Piotr Kowalski szare.szeregi w wp.pl
Śro, 5 Lip 2006, 10:28:27 CEST

Dawno, dawno temu s00hy napisał na liście CZUWAJ:

>Dziś kończy się Zjazd ZHR,
>
>Pan Prezydent Lech Kaczyński w swoim liście oznajmił objęcie protektoratu
>nad "wszystkimi Związkami Harcerstwa w Rzeczypospolitej"
>

>--
>s00hy
>Hufiec Warszawa Praga Północ

A dzisiaj przeczytałem na stronie www.zhp.pl

"Przedyskutowano również zapisy proponowanego porozumienia z
Ministerstwem Edukacji Narodowej, drogi dojścia do uzyskania
protektoratu Prezydenta RP nad wszystkimi organizacjami harcerskimi oraz
proponowane zmiany w rozporządzeniu dotyczącym organziacji akcji letniej.

hm. Ewa Prędka"

I w związku z tym mam pytanie a właściwie kilka:
Pan Prezydent (chociaż ostatnio zaniemógł) jest już prezydentem ładnych
kilka miesięcy. Czy on w końcu jest protektorem ZHP czy nie. No i czy
jest protektorem innych organizacji. Chociaż ta druga kwestia interesuje
mnie oczywiście trochę mniej - choćby z racji na fakt, że wszyscy
poprzednicy Pana Prezydenta (z wyjątkiem gen. Jaruzelskiego i prezydenta
Bieruta oczywiście) Protektorami ZHP byli a portektorat nad wszystkimi
organizacjami to jakaś nowość.

Kowlak