[Czuwaj] Sezon Ogórkowy..

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Wto, 11 Lip 2006, 13:07:48 CEST

phm. Jossarian napisał(a):
> G00rek obiecywałem sobie, że nie będę już podejmował z Tobą polemiki (z
> różnych powodów o których zmilczę), ale nie mogę. Skąd w Tobie tyle pogardy
> dla ludzi?
> Z "miasteczek"? Co Cię upoważnia do takiego protekcjonizmu? Bo jesteś
> Warszawiak?

Zubek, jako osoba z nadmorskiego, staropolskiego miasta Stettin (które
jako jedne z dwóch trzyma sztamę z Legia Warszawa) nie powinieneś poczuć
się urażony sformułowaniem "miasteczko".

Z pisaniem o miastach przez Warszawiaków jest jak z moim kolegą - miałem
kolegę Żyda, któremu nigdy nie mogliśmy dogryźć, bo wszystko sprowadzał
do antysemityzmu.

Tak samo tutaj - jeśli Warszawiak napisze gdzieś miasteczko, czy nie adj
Boże wieś, to już mogiła.
Ja tymczasem przez to sformułowanie chciałem podkreślić, że są to ludzie
z całej Polski z różnych rozległych miasteczek, miast, metropolii i wsi.
> [...]
> Wiesz dokładnie, że jest kilka punktów w nowych mundurach, które środowisku
> będzie trudno zaakceptować, np. niesławne wywijki stanowią dla niejednej
> drużyny element tradycji.
> Po prostu nie wolno, nawet z autorytetem harcmistrza z Głównej Kwatery,
> śmiać się z innych.
> Mam niejasne uczucie, że Wasza prześmiewcza strona nie przysłuży się
> promocji nowych mundurów. Z całą pewnoscia spodoba się zwolennikom nowego
> regulaminu, ale co z nieprzekonanymi, czy wprost jego przeciwnikami którzy
> mogą identyfikowac się z częścią wypowiedzi?

Ale kto pisał o odpuszczaniu sobie tych ludzi? To już chyba twoja
nadinterpretacja. Trochę niezasłużona.
Zarówno ja, jak i s00hy, czy Adaś Zawadzki, Meggy/Orite i wiele innych
osób spędzamy godziny na różnych forach tłumacząc nieustannie ludziom co
i jak. Że to nieprawda, że krzyż będzie haftowany. Że ciemniejszy kolor
spodni od koszuli podyktowany jest tym a tym. Moglibyśmy to olewać,
moglibyśmy odsyłać ich do jakiejś strony, ale nie.

Tak więc jest trochę inaczej niż piszesz...

Strona zbiera najlepsze "kwiatki", zazwyczaj zupełnie irracjonalne. Nie
umieszczamy przecież komentarzy na temat pierwszych guzików, które
odpadały, bo miały troszkę za ostre dziurki, czy za wąskich rękawach.
Cytujemy te wypowiedzi, z których po prostu uczestnicy często się śmieją
- taka lista najlepszych wpisów.

Wszystko z dawką humoru bo nie ma gorszego grzechu niż podchodzenie ze
śmiertelną powagą do harcerstwa. Wszystko anonimowo, żeby właśnie nie
wyśmiewać się z konkretnych osób.

Niestety przy okazji strona pokazuje jak bardzo wyprane głowy mogą mieć
osoby w tak młodym wieku.

I nie martw się, za kilka lat będzie tak jak z "deformą" jak to
uporczywie nazywa Czesio, metodyczną. Rzadko kto nazywa wędrowników
harcerzami starszymi :] A kiedy już mundury przestaną się sprzedawać w
ilościach tysięcy, ruszymy z promocją w te rejony, gdzie mundurów będzie
najmniej.

Na razie kilka szwalni nie nadąża z produkcją. Przypominam, że mamy
kilka lat...
> Mam wrażenie, że zamiast kruszyć beton zabierasz się do wylania nowej
> warstwy - tym różniącej się od poprzedniej, że nowszej i z lepszego betonu
> ;-)
> Trochę więcej braterstwa, ci "betonowi harcerze" to Twoi bracia.
>
> Zubek

Oczywiście że bracia. Ale nie szastajmy terminem braterstwa, które robi
ostatnio zawrotną karierę wśród osób nie przyjmujących krytyki. Nawet
konstruktywnej :] To nie znaczy, że nie możemy zebrać w jedno miejsce
wpisów "walających się" po harcerskim internecie. Jeśli ktoś wyraził
publicznie takie zdanie to wziął za nie odpowiedzialność.

Tak więc w imię braterstwa nie krytykuj naszej strony, w końcu tworzą ją
twoi dwaj bracia z harcerstwa ;D

hough!