[Czuwaj] Sezon Ogórkowy..

Czw, 13 Lip 2006, 18:43:19 CEST

Dnia środa, 12 lipca 2006 15:29, czesiek.harcerstwo napisał:

> Takie "instruktorskie skrzywienie"
> Zamiast ryby "jak normalny człowiek"
> proponuję "podrzucić" wędkę,
> czyli samodzielne zdobywanie wiedzy
> o "temacie", bez "łopatologii"

Samodzielne zdobywanie wiedzy niewątpliwie jest bardzo ważne, ale z praktyki
dydaktycznej wiem, że czasem nie ma innego wyjścia jak coś po prostu
słuchaczom wyjaśnić podjąc przyczyny jakiegoś zjawiska, związki z uprzednio
posiadaną wiedzą itp.

Metoda problemowa nie jest jedyną metodą. Ja jako instruktor podczas
pierwszych prac pionierskich mojej drużyny nie posługiwałem się metodą
problemową, nie stawiałem harcerzom pytań odsyłając ich do podręczników Adama
Słodowego. Zastosowałem tandem: pokaz + samodzielne ćwiczenia nadzorowane
przez prowadzącego. Sprawdził się dużo lepiej.

Może więc dasz się przekonać, aby tym razem zastosować inną od problemowej
metodę. Ja chciałbym się czegoś dowiedzieć o tych Katalończykach, ale moja
motywacja nie jest na tyle silna abym porzucił inne zajęcia. Także jeżeli mi
nie powiesz, to ja się nie dowiem. Czy Twój cel jest taki, aby dowiedziała
się jedynie garstka pasjonatów lub obłożnie chorych? ;)

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"