RE: [Czuwaj] Sezon Ogórkowy..

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Czw, 13 Lip 2006, 20:24:11 CEST

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of Marcin Bednarski
Sent: Thursday, July 13, 2006 6:43 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Sezon Ogórkowy..

> [...]
> ale z praktyki dydaktycznej wiem, że czasem nie ma innego wyjścia
> jak coś po prostu słuchaczom wyjaśnić podjąc przyczyny
> jakiegoś zjawiska, związki z uprzednio posiadaną wiedzą itp.
>
> Metoda problemowa nie jest jedyną metodą. Ja jako instruktor podczas
> pierwszych prac pionierskich mojej drużyny nie posługiwałem się metodą
> problemową, nie stawiałem harcerzom pytań odsyłając ich do
> podręczników Adama Słodowego. Zastosowałem tandem: pokaz + samodzielne
> ćwiczenia nadzorowane przez prowadzącego. Sprawdził się dużo lepiej.
>
> Może więc dasz się przekonać, aby tym razem zastosować inną

Jak najbardziej  :-)),
jedynie zwróce uwagę że "mieszasz" 2 sytuacje:
"praktyczną i "teoretyczną".
W sytuacji "praktycznej" metoda problemowa
z oczywistych powodów (jak sam to zauwazyłeś)
raczej nie ma zastosowania.
Co innego w sytuacji "teoretycznej".
Np. w dyskusji.

> Ja chciałbym się czegoś dowiedzieć o tych Katalończykach,
> ale moja motywacja nie jest na tyle silna abym porzucił inne zajęcia.
> Także jeżeli mi nie powiesz, to ja się nie dowiem.
> Czy Twój cel jest taki, aby dowiedziała się jedynie garstka pasjonatów
> lub obłożnie chorych? ;)

A co chodzi z tymi obłoznie chorymi ?
;-))))))))))

A co do braku mundurów u katalońskich skautów
to podejrzewam że (jak to juz napisałem)
mają tu wpływ "zaszłosci historyczne".
W Katalonii, od końca XIX w. są bardzo silne wpływy
anarchistyczno-syndykalistyczne nasycone elementami
niepodległosciowymi.
To może powodować "złe kojarzenie" wszelakich mundurów,
zwłaszcza jeśli połączymy to z tym jak źle kojarzą się
Katalończykom np. "błękitne koszule" Falangi.

Wiem Marcinie że ta moja "przypadłość"
co do odpowiadania pytaniami może być
"wkurzająca", ale potraktuj to jako
"dopust Boży" ;-)))))))))))))