Re: [Czuwaj] Sezon ogórkowy - ciąg dalszy...

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Czw, 13 Lip 2006, 22:53:20 CEST

----- Original Message -----
From: <Rafal.Suchocki w pse.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, July 13, 2006 3:13 PM
Subject: [Czuwaj] Sezon ogórkowy - ciąg dalszy...

> Hasłem strony mundury.blox.pl było "Reforma na wesoło..." choć z każdym
umieszczonym wpisem ta wesołość zaczyna mijać.

Ja dopiero teraz zaczynam pokładać się ze śmiechu, czytając te dodane dziś i
wczoraj...
Kojarzy mi się rok 1914 i francuscy generałowie odmawiający zmiany
granatowo-czerwonych mundurów na inne, bo "Pantalons rouge - c'est France!"
A tak z drugiej strony - przecież tak naprawdę się zmieniło bardzo
iewiele  - koszula mundurowa nadal ma pagony, kieszenie i guziki z
lilijkami, nadal jest w jakimś odcieniu zieleni. Dziewczyny nadal mają szare
spódnice a nie spodnie-biodrówki. Jednym ta spódnica się kojarzy z
zakonnicami, dla innych jest zbyt śmiała, dla innych zbyt infantylna...
Rozumiałbym wyrywanie włosów gdyby wprowadzono pomarańczowe bawełniane bluzy
z kapturem. Ale teraz?....

Rzeczywiście śmiech może więźnąć w gardle i zamieniać się w łzy. Co do
niektórych wpisów to aż nie chce się wierzyć że są prawdziwe. Czy wy ich
czasem nie fabrykujecie? Ten wpis że ktoś przez 5 lat nie prał munduru... Po
latach ktoś to będzie czytał jak my dziś "Opis obyczajów za panowania
Augusta III" księdza Kitowicza.
Choć paradoksalnie budzą one jakąś sympatię. Może i jest to patologia,
niektóre są demagogiczne, inne nielogiczne, jeszcze inne oburzające. Ale
mimo wszystko jest w nich coś wartościowego, jakiś patriotyzm może
przybierający dziwne formy, jakiś krzyk "nie zabierajcie nam tego co nam
jest tak drogie, za co tyle wycierpeliśmy wyzwisk od "harcerzyków", wyzwisk
od "ch%#ów. i pedałów" , pogardliwych spojrzeń na szlaku ze strony turystów
w wypasionych goreteksach itp.

> Wersja foto tej strony IMHO bardzo by się przydała. Niemniej rozumiem
argumenty Grzegorza.

Dziękuję! Myślę że naprawde nie chodzi o to by wszystkcih lludzi którzy
jeszcze noszą i jeszcze trochę ponoszą musztardy utożsamiać z tymi
kuriozalnymi wypowiedziami.
Powoli jak nowe mundury będą się upowszechniać, i ludzie je zobaczą na oczy
na kolegach/koleżankach ze szczepu lub hufca, opory też będą znikać. Nie
słyszałem dotąd ani jednego głosu krytyki od kogoś kto naprawdę WIDZIAŁ nowy
mundur męski. Najwięcej rzeczowej krytyki jest  w kwestii spódnic, no ale
kobietom się nigdy do końca pod względem estetyki nie dogodzi, niketórym się
spódnica z kieszeniami po bokach nie podoba i już,

Część tych wypowiedzi jest nonsensowna

> W każdym razie - na poprawę humoru - zdjęcie które znalazłoby się na
pierwszym miejscu:

http://www.hufiec.nazwa.pl/foto/details.php?image_id=27&sessionid=dccd354dba
54ebab9bdf496dbe4b4173

Kpić z ludzi z nadwagą ;-) toż to dyskryminacja ;-)
Ale może byłby potrzebny w ZHP jakiś Radek Sikorski który zarządziłby
obowiązkowe testy sprawnościowe dla harcmistrzów...
500 m biiegiem, 5 basenów, 25 pompek i 5 podciągnięć... można nie zdać
jednego z 4...

pozdrawiam
GS