[Czuwaj] o PROGRAMIE

Wto, 18 Lip 2006, 14:06:06 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 18 July 2006 13:04
Subject: [Czuwaj] o PROGRAMIE

> [...]
> łapie, bo trzeba zadać sobie pytanie:
>
> Czy pracują systemem małych grup?
>
> Albo w przypadku niektórych drużyn proobronnych:
>
> Czy styl dowodzenia drużyną zgodny jest z naszymi założeniami? Czy zgodne
> jest to z naszymi ideałami?
>
> Itp.
>
> Wariant nie ukrywam najtrudniejszy, czytelność mamy chyba mniejszą, ale
> wychodzimy z niszy stereotypów, mamy przebogatą ofertę, itp. Trudnośći tez
> pewnie więcej, choćby wymaganie odpowiednich uprawnień do odpowiednich
> zajęć, czy wewnętrzne systemy szkoleń. Ale to i tak musimy wymagać...

Nie będe ukrywał, ze chyba jestem ZA nr 3, tylko... no tak, to minimum.
Podejmiesz się tego, g00, aby koordynowac okreslenie minimum? Albo znasz
kogoś, kto się tego podejmie?

> Czas na decyzję - jaki mamy mieć program, i co to jest harcerstwo.
> "Prawdziwe harcerstwo" oczywiście ;). Czy drużyna artystyczna zajmująca
> się tylko muzyką może być dobrą drużyną (pewnie musieliby dorzucić rozwój
> duchowy i fizyczny). Czy muszą się uczyć innych technik harcerskich,
> takich jak terenoznawstwo. Itp, itd.

Co do artystów - dorzucenie rozwoju ducowego i fizycznego trudne nie jest, a
wręcz wchodzi w zakres.

No ale... własnie,"tradycyjne techniki". I tu jest pies pogrzebany. Czy
każdy harcerz musi znać 8 tradycyjnych stosów i 10 węzłów wraz z nazwami?

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Jakie jest owe minimum programowe? Nie
przeczę, ze jestem OSOBIŚCIE zainteresowany w odpowiedziach.

DJD