[Czuwaj] o PROGRAMIE

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Wto, 18 Lip 2006, 20:31:28 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl>
> Jakiś czas temu pisałem chyba tutaj, że trzeba się zdecydować na jeden z
> czterech wariantów, jeśli chcemy cokolwiek zdecydować w tym zakresie.
> Oczywiście podział ten nie jest klasyfikujący, tylko ogólnie
> wyznaczający pewne rozwiązania.
> b.) program "harcerski" + specjalności
> c.) program możliwie szeroki, przy zachowaniu minimów
> Czas na decyzję - jaki mamy mieć program, i co to jest harcerstwo.

Na początek tego arcyciekawego tematu troszkę pesymizmu:
Czy jeśli decyzja zapadnie, to będzie egzekwowana?
Jest taki kawał:
Rozmawia trzech księży: polski, niemiecki i włoski. Dyskutują o celibacie.
ksiądz włoski mówi: celibat należy znieść, to niezgodne z naturą człowieka
stworzoną przez Boga, to wytwór historii, będzie mniej hipokryzji jeśli
celibat zostanie zniesiony.
ksiądz niemiecki: celibat należy utrzymać, to wyraz poślubienia duchownmego
Chrystusowi
ksiądz polski: najlepiej niech zostanie tak, jak jest ;-)

U nas tak samo jest z 10 PPH (znieść/zostawić ale egzekwować), z
modernizacją/konserwatyzmem, i obawiam się że tak samo będzie z wyborem
programu.
Czyli nawet Zjazd Programowy wybierze a lub c, to czy i tak nie zostaniemy w
praktyce przy b, bo inercja tego Związku jest zbyt duża żeby mógł się on
naprawdę zmienić w lewo lub w prawo? Dryfujemy bez steru i chyba nadal
dryfować będziemy....

GS