[Czuwaj] O programie

Wto, 18 Lip 2006, 15:17:22 CEST

----- Original Message -----
From: "Andrzej Rolewicz" <harc38 w op.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>;
"TOGRO.pl" <togro w togro.pl>
Sent: Tuesday, 18 July 2006 15:05
Subject: [Czuwaj] O programie

> To ja dla odmiany z odmiennym stanowiskiem ;)
> Uwazam, ze skauting (harcerstwo) to
> "Wychowywanie dobrego obywatela metodą puszczanska"
> i cos takiego jak "druzyna komputerowa" po prostu nie miesci sie w tej
> formule.
> Ale nie jestem tak radykalny, aby zadac by wszyscy moje zdanie
> podzielali...

Czemu nie? Zastrzeżenie do komputerowej jest słuszne. Ale - co to znaczy
"metoda puszczańską"? Bo wiele druzyn "tradycyjnego programu" (sznurki,
węzełki, gaderypoluki itp.) nic z puszczaństwem współnego nie ma. Ale - co
więcej? Jak okreslić to minimum? Czy drużyna zajmująca się odtwarzaniem
realiów Polski piastowskiej jest się w stanie załapać na miano
"harcerskiej"? Jakie zatem musi spełnic warunki?

DJD